Hallo, hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende probleem.
Ik heb een Golf GTI uit 1994. Het is een 2.0 8V met motorcode 2E. Deze week is hij me op de autobaan al 4 x stilgevallen.
Hij doet dan het volgende:
Je voelt en hoort het gas terugvallen.
Reageert niet meer op het gas geven.
Toerental gaat terug naar 900 toeren.
Als ik vervolgens de koppeling intrap slaat de motor helemaal af.
Er branden dan 2 lampjes in het dashboard: het olielampje en het acculampje.
Moet dan 20 sec wachten ongeveer en dan pas start de motor weer.
Het lijkt wel of hij op het moment dat hij stilvalt geen benzine meer krijgt.
Heb 3 maanden geleden de bobine laten vervangen, deze was stuk.
Er zitten van vorig jaar nieuwe bougiekabels op alsook de rotor in de ontsteking.
Dynamo is ook vorig jaar vervangen...
Mijn idee is dat het waarschijnlijk geen elektrisch probleem is daar de motor niet gelijk helemaal uitvalt, maar nog even blijft lopen op 900 toeren.
Pas als ik stilsta slaat hij helemaal af.
Wie kan mij hier bij helpen a.u.b. Ben teneinde raad !!!!!
Nu hoor ik wel achter in de auto een heel licht zoemend geluid, maar dit is volgens mij de brandstofpomp. Is dit normaal ????
Wie kan mij helpen ?????
Bedankt alvast, ik weet zeker dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem !!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hey
als je dat zoemend geluid niet meer hoort dan is je benzinepomp kapot dat moet zo dus maak je geen zorgen
euh ik zou zeggen nog eens proberen andere bobine kan zijn dat ie warm word en dan in die 20sec afkoelt en weer vonk geeft
normaal als zoiets is heb ik er wel eens water over bobine gegoten en deed ie het weer dus bobine eens nakijken en kijken of het wel de goede is
Lijkt me sterk dat de bobine weer stuk is... Is een nieuwe en door de anwb erin gezet.....
Weet het anders echt niet.... Bedankt in ieder geval voor de feedback
13 jaar
ik had ook een bobine van de anwb en hun hebben hem erin gezet naar 5maanden was hij ook kapot ik heb nu een orginele erin gezet op de sloop gekocht motor loopt heel netjes nergen last van is nu 1jaar geleden
13 jaar
Is het toevallig een originele van de Bosch die je nu hebt?
groeten Roy Bekkers
13 jaar
ja is de orgine flinke vierkante blok heb ik met een groene sticker met audi en volkswagen erop die van de anwb is zeker zwarte ronde merk BERU??
13 jaar
Hij is inderdaad zwart ja, een vierkant blokje....
Is dit slecht?
13 jaar
de orginele bobine is vierkant aluminium blok de orginele is wat zwaarder dan die van wegenwacht denk ik want die hebben hem standaard achterin liggen voor elk type auto
13 jaar
Oke bedankt voor de tip, ik ga eentje met een groene sticker zoeken... Greetz Roy Bekkers
13 jaar
heb je de orginele nog ??? neem hem mee naar sloop heb je altijd de juiste bobine en vraag het die jongens die weten wel welke je moet hebben TIP: kijk ook eens bij audi of seat is hetzelfde en polo vento passat succes op sloperij
13 jaar
Hoi, ik heb het volgende vervangen wat betreft het uitvallen van de motor.
Contactblokje
Relais nr 67
Relais nr 30
Bobine
Nu is het waarschijnlijk de hal sensor in de ontsteking die ervoor zorgt dat de motor steeds stilvalt.
Ga er een nieuwe ontsteking inzetten en hopelijk is het probleem dan opgelost...
13 jaar
hallo allemaal...
We hebben het probleem van het steeds uitvallen van de motor eindelijk gevonden !!!!
De 2E motor van Volkswagen is uitgerust met een hal-sensor in de ontsteking.
Deze was dus kapot.
Hier even uitleg hierover:
De halsensor registreert de vonk bij de bougies. Als deze sensor defect is dan "ziet" de sensor de vonk niet en word via het brandstofpomp-relais de benzinetoevoer naar de injectoren stopgezet. De brandstofpomp valt dan ook uit door spanningsonderbreking via het relais.
Hierdoor valt de motor langzaam stil. De motor reageert dan ook niet meer op het gaspedaal en de toeren lopen terug met als gevolg dat de motor afslaat. Dit is tenminste mijn beleving hiervan.
We hebben de ontstekingsmodule vervangen en ben nu al een week aan het rijden zonder enige uitval nog hebben gehad !!!
Dus volgens mij hebben we het probleem gevonden.
totale kosten 35.- voor een tweede handse ontsteking.
Je kunt ook de hal-sensor alleen vervangen in de ontstekingsmodule, maar deze kost bij de dealer 76.-
Het is wat je zelf wil..
Hopelijk zijn ander mensen met hetzelfde probleem hiermee geholpen.
Heb wel van tevoren het volgende vernieuwd, omdat we niet zeker wisten wat het was:
* Startblokje
* Relais nr. 167
* Relais nr.30
* Bobine
Dit is nog wel te overzien wat het financiele plaatje betreft !!!
LET OP !!!!! hierboven vermelde oplossing geldt alleen voor een 2E motor en dus niet van een ADY of dergelijke, omdat deze met een krukas sensor werken en deze willen ook nog eens kapot gaan... De 2E motor heeft geen krukas positionerings sensor !!!!!
Groet Roy Bekkers
12 jaar
Goed bezig Roy prima feedback.
Hallo allemaal..... Ten eerste een gezond en voorspoedig 2012 gewenst.
Het probleem met uitvallen van de motor van mijn Golf is eindelijk gevonden !!!
Het betreft hier een VW Golf GTI uit 1994.
Edition uitvoering 2.0 8V
Motorcode 2E
Het regelapparaat van de startonderbreking / diefstalbeveiliging was defect.
Dit kastje zat bij mij achter de luchtrooster aan de linkse kant van het dashboard gemonteerd.
Deze zat er standaard vanaf de fabriek in. nu moet ik wel zeggen dat mijn auto in ingevoerd vanuit Duitsland.
Misschien dat de Golfjes voor de Nederlandse markt dit niet hebben.
Er zaten een paar losse soldeerpunten op de printplaat van dit onderdeel.
Je kunt proberen om dit zelf weer te solderen, maar ik heb gekozen voor vervanging van dit onderdeel.
Kosten : 191.- inc. BTW bij de dealer.
het gaat om volgend onderdeel : 1H0 953 233 B
Dit is de complete aansturing voor het alarm en startonderbreking.
Bij het starten van de motor word vanuit hier een signaal gegeven aan het brandstofrelais ( nr.67 )
Omdat het relais van dit regelapparaat constant werkt onder het rijden word deze dus ook een beetje warm.
Met de jaren kan hierdoor een slechte verbinding ontstaan van de soldeerpunten op de printplaat. Word de plaat warm tijdens bedrijf dan kunnen de soldeerpunten uitzetten waardoor er slecht contact onstaat en het signaal naar het brandstofpomp relais word stilgelegd.
daarom sloeg mijn auto dus keer ok keer op een warme motor uit.
Rij nu al 2 weken zonder enige uitval nog te hebben gehad....
Misschien heeft iemand anders ook nog iets aan deze feedback...
Groeten Roy Bekkers
Topic kan dicht wat mij betreft......
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar