beste,
ik heb een probleem met deze auto , als je helling op gaat valt het vermogen weg.
dus bijv. zuid spanje met hellingen , kom ik niet verder dan 80 km /u
hoor dan ook tijdens het rijden een ratelend geluid..
op de normale weg hier in NL hoor je niks en merk je het vermogensverlies veel minder... omdat de wegen hier niet stijl zijn.
heeft iemand misschien een idee.
Geplaatst door audia3fsi (0) , lid sinds 7 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
21 Reacties
ferdinand (60), 7 jaar geleden
In welke versnelling rij je de berg op.
ferry
audia3fsi (0), 7 jaar geleden
in de 5e , maar ook bij 4 voel je geoon duidelijk dat je heel weinig vermogen hebt...ik moet soms zelfs terugschakelen naar de 3e
audia3fsi (0), 7 jaar geleden
meerdere malen uit laten lezen met vcds en andere apparaten , maar ze kunnen niks vinden
ferdinand (60), 7 jaar geleden
Volgens mij mankeert de auto niets.Het z.g. nieuwe rijden is daar schuldig aan.Zoveel mogelijk in de hoogste versnelling blijven zitten.Dat sloopt de zaak.Naar je motor luisteren is het beste en dat kan betekenen eventueel terug naar 2 of zelfs naar 1.
ferry
audia3fsi (0), 7 jaar geleden
maar het vermogensverlies gaat dan gepaard met een geratel van onder en het vermogensverlies is echt dusdanig dat ik ingehaald word door een bijv citroen saxo met 1.1 motor bij wijze van
kan dat geratel er iets mee te maken hebben.|??
ik merk wel als ik euro98 tank dat het vermogen iets beter is , maar bij euro95 hoor je de ratel eerder en harder en is het vermogen nog minder
ferdinand (60), 7 jaar geleden
je reageert niet op mijn bericht.98 kan iets verschil maken.
ferry
audia3fsi (0), 7 jaar geleden
WELK BERICHT?
ferdinand (60), 7 jaar geleden
Dat begint met: Volgens mij mankeert de auto niets.
ferdinand (60), 7 jaar geleden
en dat ratelen noemden we vroeger pingelen.Dat deed de auto als hij niet goed was afgesteld of in de verkeerde versnelling mee werd gereden.
ferry
kaleido 1 (1680) PRO, 7 jaar geleden
Zit er toevallig ook nog iets van een caravan of zo achter als je de helling op gaat in spanje ?
Je komt toch op de weg daar naar toe ook best wat stevige pukkels tegen , dan geen last ?
audia3fsi (0), 7 jaar geleden
Nee dan zit er geen aanhanger of caravan achter.
Hans4040 (320) PRO, 7 jaar geleden
Zoals al opgemerkt door voorgaande schrijvers; waarschijnlijk ligt het aan jou rijstijl.
Gewoon op tijd terugschakelen....
Dat je wordt ingehaald door een Saxo komt waarschijnlijk omdat die Saxo wel terugschakeld.
ferdinand (60), 7 jaar geleden
Ik heb net je bericht over je AUDI gelezen.Daar gebeurt exact hetzelfde.Het zit dus in het verkeerd schakelen. Je auto,s mankeren niets.
Ferry
Hans4040 (320) PRO, 7 jaar geleden
Mee eens...op tijd terugschakelen verhelpt dit "probleem".....
audia3fsi (0), 7 jaar geleden
EN WAAROM RATELT DE AUTO DAN ALS IK IN EEN HELLING GEEN/WEINIG VERMOGEN HEB??
Hans4040 (320) PRO, 7 jaar geleden
Omdat de auto smoort in het gas wat jij geeft en hij dat niet kan verwerken...
audia3fsi (0), 7 jaar geleden
HET IS DAN DE BEKENDE RATEL WAAR MENSEN HET VAAK OVER HEBBEN , MAAR DIE HEBBEN ALS ZE DE AUTO STARTEN IK HEB HET TIJDENS HET RIJDEN
Hans4040 (320) PRO, 7 jaar geleden
Zet eerst even je CAPS LOCK uit...schreeuwen helpt niet.
Ik denk, dat als je in z`n 5e versnelling optrekt vanuit stilstand, je hetzelfde hoort...probeer maar eens.
ferdinand (60), 7 jaar geleden
DIT GEBEURT OOK TIJDENS HET RIJDEN.PROBEER NU EERST EENS JUIST OP TOEREN TE SCHAKELEN.DAAR ZAL JE AUTO HEEL TEVREDEN MEE ZIJN.
DIT IS OVERIGENS HET LAATST DAT IK HIEROVER WIL ZEGGEN.
FERRY
audia3fsi (0), 7 jaar geleden
oke , ik zal bovenstaande even uitproberen, dank....
jaker (0) PRO, 7 jaar geleden
Misschien ter overvloede ,het "nieuwe rijden geldt alleen op een vlakke weg,maar blijf altijd luisteren
naar je motor,als bij een helling er geen gasreaktie meer is ,terugschakelen,toeren is niet erg,daar zijn ze op gemaakt ook moderne motoren hebben het maximale vermogen bij een behoorlijk hoog toerental van zeg 4500 toeren.
Probeer dus bij wat sleilere hellingen in het buitenland het toerental boven 3000 te houden en je hebt nergens last van,die toerenteller zit er niet voor niets .
Oude vuistregel van helling afdalen in dezelfde versnelling als zou je die beklimmen zegt al genoeg.