close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf V: vermogen valt weg in een helling

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: blf, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 85

beste,

ik heb een probleem met deze auto , als je helling op gaat valt het vermogen weg.
dus bijv. zuid spanje met hellingen , kom ik niet verder dan 80 km /u
hoor dan ook tijdens het rijden een ratelend geluid..

op de normale weg hier in NL hoor je niks en merk je het vermogensverlies veel minder... omdat de wegen hier niet stijl zijn.

heeft iemand misschien een idee.

Geplaatst door

audia3fsi (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

In welke versnelling rij je de berg op.
ferry

ferdinand 60

7 jaar

in de 5e , maar ook bij 4 voel je geoon duidelijk dat je heel weinig vermogen hebt...ik moet soms zelfs terugschakelen naar de 3e

audia3fsi 0

7 jaar

meerdere malen uit laten lezen met vcds en andere apparaten , maar ze kunnen niks vinden

audia3fsi 0

7 jaar

Volgens mij mankeert de auto niets.Het z.g. nieuwe rijden is daar schuldig aan.Zoveel mogelijk in de hoogste versnelling blijven zitten.Dat sloopt de zaak.Naar je motor luisteren is het beste en dat kan betekenen eventueel terug naar 2 of zelfs naar 1.
ferry

ferdinand 60

7 jaar

maar het vermogensverlies gaat dan gepaard met een geratel van onder en het vermogensverlies is echt dusdanig dat ik ingehaald word door een bijv citroen saxo met 1.1 motor bij wijze van

kan dat geratel er iets mee te maken hebben.|??

ik merk wel als ik euro98 tank dat het vermogen iets beter is , maar bij euro95 hoor je de ratel eerder en harder en is het vermogen nog minder

audia3fsi 0

7 jaar

je reageert niet op mijn bericht.98 kan iets verschil maken.
ferry

ferdinand 60

7 jaar

WELK BERICHT?

audia3fsi 0

7 jaar

Dat begint met: Volgens mij mankeert de auto niets.

ferdinand 60

7 jaar

en dat ratelen noemden we vroeger pingelen.Dat deed de auto als hij niet goed was afgesteld of in de verkeerde versnelling mee werd gereden.
ferry

ferdinand 60

7 jaar

Zit er toevallig ook nog iets van een caravan of zo achter als je de helling op gaat in spanje ?
Je komt toch op de weg daar naar toe ook best wat stevige pukkels tegen , dan geen last ?

Nee dan zit er geen aanhanger of caravan achter.

audia3fsi 0

7 jaar

Zoals al opgemerkt door voorgaande schrijvers; waarschijnlijk ligt het aan jou rijstijl.
Gewoon op tijd terugschakelen....
Dat je wordt ingehaald door een Saxo komt waarschijnlijk omdat die Saxo wel terugschakeld.

Hans4040 1285
badge vip badge

7 jaar

Ik heb net je bericht over je AUDI gelezen.Daar gebeurt exact hetzelfde.Het zit dus in het verkeerd schakelen. Je auto,s mankeren niets.
Ferry

ferdinand 60

7 jaar

Mee eens...op tijd terugschakelen verhelpt dit "probleem".....

Hans4040 1285
badge vip badge

7 jaar

EN WAAROM RATELT DE AUTO DAN ALS IK IN EEN HELLING GEEN/WEINIG VERMOGEN HEB??

audia3fsi 0

7 jaar

Omdat de auto smoort in het gas wat jij geeft en hij dat niet kan verwerken...

Hans4040 1285
badge vip badge

7 jaar

HET IS DAN DE BEKENDE RATEL WAAR MENSEN HET VAAK OVER HEBBEN , MAAR DIE HEBBEN ALS ZE DE AUTO STARTEN IK HEB HET TIJDENS HET RIJDEN

audia3fsi 0

7 jaar

Zet eerst even je CAPS LOCK uit...schreeuwen helpt niet.

Ik denk, dat als je in z`n 5e versnelling optrekt vanuit stilstand, je hetzelfde hoort...probeer maar eens.

Hans4040 1285
badge vip badge

7 jaar

DIT GEBEURT OOK TIJDENS HET RIJDEN.PROBEER NU EERST EENS JUIST OP TOEREN TE SCHAKELEN.DAAR ZAL JE AUTO HEEL TEVREDEN MEE ZIJN.
DIT IS OVERIGENS HET LAATST DAT IK HIEROVER WIL ZEGGEN.
FERRY

ferdinand 60

7 jaar

oke , ik zal bovenstaande even uitproberen, dank....

audia3fsi 0

7 jaar

Misschien ter overvloede ,het "nieuwe rijden geldt alleen op een vlakke weg,maar blijf altijd luisteren
naar je motor,als bij een helling er geen gasreaktie meer is ,terugschakelen,toeren is niet erg,daar zijn ze op gemaakt ook moderne motoren hebben het maximale vermogen bij een behoorlijk hoog toerental van zeg 4500 toeren.
Probeer dus bij wat sleilere hellingen in het buitenland het toerental boven 3000 te houden en je hebt nergens last van,die toerenteller zit er niet voor niets .
Oude vuistregel van helling afdalen in dezelfde versnelling als zou je die beklimmen zegt al genoeg.

jaker 0
badge

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.