ik heb een golf II 1.8i, die echt voor geen meter meer optrekt. Topsnelheid blijft ie al steken op 120 km/uur.
Bovendien komt er wat zwarte rook uit de uitlaat, wat niet duidt op verbranding van olie, maar waarschijnlijk op onvolledige verbranding.
Ik heb al m'n hele injectie-systeem vervangen, m'n luchtfilter gecheckt en m'n compu in de auto vervangen, maar daar lag het allemaal niet aan. Weet iemand waar het nog meer aan kan liggen?
(PS heb geen massaluchtmeter, dus daar ligt het ook niet aan)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gaskleppositiesensor, brandstoffilter, temperatuursensor. Kijk hier eens naar. Ik heb hetzelfde probleem gehad met dezelfde auto. Injectorreiniger wil ook nog wel eens helpen.
Bedankt voor je antwoord. Heb alleen nog iets opmerkelijks: keek daarnet na een rondje rijden onder m'n auto: staat m'n eerste kat/demppot (weet eigenlijk niet wat het is) een portie te gloeien...? Echt roodgloeiend!
Wat kan dit zijn, of komt dit doordat een teveel aan benzine daar nog wordt naverbrand of zoiets?
21 jaar
Dat is de katalysator. Deze wordt wel ontzettend heet, maar roodgloeiend heb ik de mijne nog nooit gezien. Het kan naverbranding van de benzine zijn, maar dat durf ik niet zeker te zeggen.
Dit duidt op een veel te rijk mensel .
Weet je zeker dat alle cill meelopen ?
of blijft je koudestartverrijking hangen.
21 jaar
Volgens mij doen al m'n cilinders mee, alle vier m'n bougies zijn in ieder geval elke keer zwart (ook na schoonmaken/vervangen). Wat is een koudestartverrijking?
21 jaar
De koudestartverrijking zorgt ervoor dat de auto bij een koude start een rijker mengsel krijgt, waardoor hij makkelijker aanslaat.
Waar zit de koudestartverrijking? Ik heb er een paar sites en boekjes op nageslagen, maar kan 't niet vinden... Heb je een tip waar die zich ongeveer bevindt/hoe het eruit ziet?
21 jaar
Je hebt niet vermeldt wat voor motocode ie heeft en uit welk bouwjaar die komt.Denk zelf de motorcode ABS is.Is dat zo dan wordt de verrijking door de koevloeistof temperatuursensor veroorzaakt.Je zal ook problemen met een koude motor moeten hebben.Je kan benzinedruk meten,1 á 1,2 bar (monopoint injectie).De ontsteking kan ook wel helemaal verkeerd staan.Heb je bijv. de distributieriem verv.,er zit namelijk een tandwiel die de stroomverdeler aandrijft.Vaak wordt dit over het hoofd gezien.De katalysator kan wel dicht gebrandt zijn,waardoor zo gloeiend warm wordt.De katalysator wordt warm,maar roodgloeiend mag ie nooit worden.Advies om geen hele stukken mee te rijden voordat het probleem is opgelost,de katalysator gaat hierdoor zeker stuk als dat al niet het geval is.Is nogal kostbaar.
Dankjewel . M'n autootje komt uit '89, en ik heb niet onlangs de de distributieriem vervangen. Ook heb ik niet echt problemen met 'n koude start, al hoewel ie dan niet erg mooi klinkt. Zal ik toch de temp.sensor dan maar vervangen?
21 jaar
Als ie uit 89 kan het geen ABS motor zijn.Ik weet nu niet precies wat voor motor erin zit.Maar de koelvloeistof temp. sensor zie ik niet als probleem.Loopt ie wel op alle cilinders,omdat je ook al zegt dat ie koud rond staat te draaien.Bougiekabels gaan nog weleens stuk bij VW.Je kan dit simpel weg controleren door per cilinder de bougiekap los te trekken met een geïsoleerde bougietang.kijken welke cilinder niet terug valt,dit is dan de cilinder die het niet doet.
Hoe bedoel je dat ie 'niet terugvalt'?
21 jaar
met terugvallen bedoel ik het toerental van de motor.Als je bougiekap los trekt loopt ie op één cilinder minder,Hij zal hierdoor merkbaar slechter rond gaan draaien.Als er een cilinder is die dus niet terug valt blijkt dus dat deze al niet meedoet.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar