Volkswagen golf3 tdi 110 pk: vermogensverlies

Bouwjaar: 1997

sind kort heb ik vermogensverlies , dit gebeurt als ik volgas geef , in het begin gaat het goed maar op 2500 toeren valt het vermogen weg ,de auto trekt nog wel door maar niet meer met het volle vermogen ,pas bij het uit zetten van de motor heeft de motor onderin weer vermogen, bij 2500 toeren gebeurt het zelfde weer.
Wie weet raad? Mojn eerste gedachte was de Luchtmassa meter.

golfgttdi

Geplaatst door golfgttdi (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Calx (0), 20 jaar geleden

LMM, KAT ?

vanzanten (0) PRO, 20 jaar geleden

relais 109 wil deze klacht ook nog weleens geven. dit kun je heel gemakkrlijk controleren door hem eruit te halen( hij zit in de zekeringkast) en aan te ruiken, ruikt hij branderig, dan is de kans groot deze kapot. deze kost ongeveer 15 euro bij de dealer. succes.

golfgttdi (0), 20 jaar geleden

luchtfilter vernieuwd ,geen verschil relais 109 is nog goed dus als iemand nog een goede tip heeft. Turbodruk???

Hylander4641 (0), 20 jaar geleden

Ik denk inderdaad dat je laatste woord het juiste antwoord is, turbodruk dus.

TDIPower11276 (0) PRO, 20 jaar geleden

Je kunt ook problemen hebben met je Regelunit, dus de computer van je motor, die zit onder het parawaanplaat bij de ruitenwissers. Ik hoop dat dit niet het kwaaltje is (nieuw van 110PK 750 euro) 2ehands 150 - 200 euro. veel succes.
probeer voor onderdelen www.marktplaats.nl

golfgttdi (0), 20 jaar geleden

toch maar even naar de dealer gegaan en even laten testen, zat een gat in een slangetje naar de intercoolerbuis. Nieuw slangetje ertussen en geen storing meer.
Bedankt voor de berichten

Anton471 (0), 20 jaar geleden

Het verstelmechanisme van de variable turbo, wil door vervuiling / slijtage wel eens blijven hangen. Dit geeft storingen in het storingsgeheugen. Bij stationair draaiende motor moet de regelstang helemaal omhoog staan. trek er met je vinger aan. Doe dit bij koude motor i.v.m. verbrandingsgevaar !!!
Je kan het mechanisme ook testen met een vaccuumpompje. Door deze opde doos te zetten kun je hem bedienen. Heel soms wil ook wel eens de magneetklpe N-75 het euvel veroorzaken, laat dan te weinig caccuum door.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.