close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: vermogenverlies - lawaai

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: asy

Beste Collega's,

Wij hebben volgend probleem met een ASY moter (sdi 47 kw) met 60000 km

De moter heeft duidelijk te weinig vermogen, bovendien is er een knetterde lawaai aan de moter dat niet echt regelmatig is, soms gedurende enkele seconden wanneer de wagen op ralenti (traagloop) draaid, bij het gasgeven komt het duidelijker naar voor.

Wij hebben alle afstellingen, dieselpomp, distributie, meetwaarden gecontroleerd, de 2 trapsverstuivers geven juiste waarde's en zijn ook nog gedemonteerd getest.

Heeft iemand van jullie dit al voor gehad?

PS. Ik post bij vw, de moter ligt wel in een fabia

Dank bij voorbaat,

Bart

Geplaatst door

barthuybs1 (0)
badge

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo, wellicht zit de katalysator dicht. Groet Jan227

Jan227 30
badge

13 jaar

Beste Jan,

Wij hebben reeds de uitlaat aan de collector losgemaakt, probleem blijft.

Toch bedankt

barthuybs1 0
badge

13 jaar

Ik zou de EGR klep en de inlaat even nakjiken deze auto rijd wel 6 a 7000 km per jaar ik denk dat hij helemaal is dichtgekoekt.

Gr. Harry

berendonck 0
badge

13 jaar

Beste Harry en collega's,

Volgende waardes en/of onderdelen zijn gecontroleerd en mankeren niets:

- Inlaat
- EGR
- Uitlaatcollector
- Uitlaat
- Katalysator
- Oliedruk
- Injectors
- Dieselpomp
- Inspuiting
- Timing distributie
- Nokkenas
- etc

Alle waardes die volgens het werkplaatshandboek kunnen gecontroleerd worden, zijn correct. Het probleem is dat er dan eigenlijk geen probleem kàn zijn...

barthuybs1 0
badge

13 jaar

De motor heeft duidelijk te weinig vermogen, bovendien is er een knetterde lawaai aan de motor dat niet echt regelmatig is, soms gedurende enkele seconden wanneer de wagen op ralenti (stationair) draaid, bij het gasgeven komt het duidelijker naar voor.

Dit lijkt toch op een probleem......

Heb je de auto al uitgelezen ?

Plaats de foutcode's hier dan eens dat zoekt beter.

Gr. Harry

berendonck 0
badge

13 jaar

[quote=berendonck]De motor heeft duidelijk te weinig vermogen, bovendien is er een knetterde lawaai aan de motor dat niet echt regelmatig is, soms gedurende enkele seconden wanneer de wagen op ralenti (stationair) draaid, bij het gasgeven komt het duidelijker naar voor.

Dit lijkt toch op een probleem......

Heb je de auto al uitgelezen ?

Plaats de foutcode's hier dan eens dat zoekt beter.

Gr. Harry[/quote]
De wagen heeft geen foutcodes. Zoals reeds gezegd:
ALLE waardes zijn correct. Geen storingen in het geheugen, niets niets. In theorie is er niets mis met de motor. En toch hebben wij bovenstaand probleem. Geen enkele collega VW of Skoda-dealer heeft probleem al gehad.

barthuybs1 0
badge

13 jaar

Erg vreemd, maar we blijven meedenken voor een oplossing.

Gr. Harry

berendonck 0
badge

13 jaar

Klepveer gebroken?

Dieselpomp inwendig defect? als ik je verhaal zo lees, knetterend af en toe is maar een gok hé maar wij hebben dat toch al vaker gezien dynamische timing ook gecontroleerd?

ERwin_jah 0
badge

13 jaar

Dieselpomp is ok en dynamische timing ook.
Klepveren = ok

barthuybs1 0
badge

13 jaar

Toevallig per ongeluk wat benzine getankt ???????? Tap wat af en zie of je het aan kan steken . Zo ja weet jij genoeg.
Het geeft een onregelmatig pingelend geluid. Groeten.

Punt 50
badge

13 jaar

Tank is volledig leeggehaald en opnieuw volgetankt.
Alle filters zijn ook vervangen.

barthuybs1 0
badge

13 jaar

Bij tankstations komen ook fouten voor . Dat wisselen van brandstof daar was jij ook al op gekomen ? Kan je bij dit type de timing uitlezen ? Zat er water in de brandstof? Heb wel gehad dat daardoor de timing in de pomp vast gaat staan. Dit zit onder in het pomphuis . Succes.

Punt 50
badge

13 jaar

Hallo Bart,

Je omschrijft een knetterend geluid, en weinig vermogen, ik heb al eens meegemaakt dat de koppakking precies in de midden van de eerste cil naar buiten compressie lekt. Je krijgt dan ook geen foutcodes, en het hoort zich meer aan als of het uitlaatspruitstuk gescheurd is.

succes John.

KARMANN J 0
badge

13 jaar

Weet je zeker dat de nokkenas niet versleten is door bijvoorbeeld een verotte klepstoter?
Bekijk de klepstoters eens heel goed, wat wel eens voorkomt is dat er kleine barstjes of een deuk ontstaan op het oppervlak van de stoter, deze hoort gewoon mooi glad en vlak te zijn.
Film het anders even en zet het op Youtube zodat wij het ook kunnen horen.

ricky 10
badge

13 jaar

en als je hem laat draaien zonder multiriem?

Beste Collega's

Allemaal heel hartelijk bedankt voor het mee zoeken naar een oplossing, maar werkelijk alles wat aangehaald hierboven hebben we gecontroleerd, spijtig de storing wint.

Als straf zet ik hem eerdaags op transport naar Siberie, hopelijk is daar ook een problemcar.ussr
Groeten, Bart

barthuybs1 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.