close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Golf IV 1.6 SR slecht starten.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 SR AKL

Hoi,

Ik heb een golf 1.6 SR AKL motor uit 1999. Motor heeft 220.000 kilometer gelopen. De storing is dat deze heel slecht start. na +- 10 sec. Daarna loopt hij goed.

Actie tot nu toe ondernomen.

Compressie test 11.5 bar op 4 cylinders na vervanging zuigerveren en koprevisie.

Nieuwe distributieriem en timing gecontroleerd.

Computer uitgelezen maar deze geeft geen foutcodes.

Koelwatersensor vervangen. Groene 4 polige variant.

Heeft iemand een idee hoe ik de golf weer goed aan het starten krijg?

Alvast bedankt!

Henk

Geplaatst door

MR2OOST (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je het contact aan zet: hoor je dan de benzinepomp lopen? Zo ja, 2 seconden wachten met starten.
Anders starten (1 a 2 seconden), contact uit, weer aan en weer starten.
Gaat het aanslaan dan beter? Dan loopt de benzinedruk 's nachts terug.

oldford 0
badge

13 jaar

Benzinepomp loopt bij openen van linker portier en op moment dat je de auto op contact zet. Maar de motor koud of warm altijd slecht starten. Of uitzetten en meteen starten dan loop de motor vrij vlot alleen na zeg maar een halve minuut wachten dan moet je weer 10 sec starten voordat hij aanpakt. Ik heb het inderdaad geprobeerd om een aantal keren een paar sec te starten achter elkaar zodat de brandstof pomp loopt maar dan duurt het nog lang.

MR2OOST 0

13 jaar

Klinkt voor mij als een benzinedruk probleem.
Warm uitzetten en gelijk starten is goed zeg je (maar dan heb je restdruk).
Na 1/2 minuut wachten, probleem. Dan loopt de druk heel erg snel terug.
Misschien eens de benzinedruk laten meten?

Probeer eens: Linker portier openen en open laten staan totdat de motor gestart wordt.
Op die manier loopt de pomp en blijft deze lopen.

oldford 0
badge

13 jaar

Bij het openen van linker portier loopt pomp 3 sec. op contact zetten ook en als je start ook. Na het starten loopt de pomp 3 sec na. Het verhaal van de benzine druk lijkt mij ook aannemelijk ik ga inderdaad de brandstof druk meten. Maar duurt het zo lang ook als de brandstofpomp loopt voordat erbrandstof druk is. ps filter is vervangen.

MR2OOST 0

13 jaar

Normaal gesproken is er altijd een restdruk aanwezig, zelfs voor dat de pomp loopt.
Dan duurt het meestal maar een 1/2 tot 1 seconde voordat er volle druk is.
Maar met een lek ergens kan de pomp er wat meer tijd voor nodig hebben.

oldford 0
badge

13 jaar

Hoi,

De afgelopen dagen wanneer ik er tijd voor had, aan het stoeien geweest met de golf. Brandstof druk was ok. Hield hem ook vast.

Krukas positie sensor gewisseld en ook de nockenaspositiesensor dit gaf geen resultaat.

Wel een 2 storingen in de computer gekregen die ook weerkomt na wissen namelijk:

00669 Bordspannung klemme 30
36-10 - Unterbrechung - Sporadisch

en

001177 Motorsteuergerät
37-00 - defekt

Dus ik denk een massa probleem van de computer of computer defect. Nu maar even rondkijken voor een andere computer of heeft iemand anders een idee?

Alvast bedankt!!

Met vriendelijke groet,

Henk

MR2OOST 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.