close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: riemspanner vervangen?

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi

hallo,

heb sinds kort een probleem (vermoedt ik), ik krijg nl tikkend geliud vanuit de motor, na wat speurwerk kwam ik erachter dat de riemspanner dit geluid maakt.
Nl wanneer ik mijn vinger op de zwarte cilindrische deel leg gaat het geluid weg.
Alleen om een bevestiging te hebben mijn vraag, kan het meer zijn als de riemspanner?
En indien dit het is kan ik dit zomaar vervangen zonder iets af te stellen na montage?


[url=http://img62.imageshack.us/i/21690.jpg/][img]http://img62.imageshack.us/img62/8007/21...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
alvast bedankt voor jullie antwoordt.

m.vr.gr. Aemre

Geplaatst door

aemre (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het gaat vaak samen met het defect raken van de dynamo-vrijloop. Die pouley trilt altijd wel en je kan ook een rubber ring bijplaatsen. Bij distributievervanging alles in ene vervangen ........Wel een p. l .etje maar geen nazorg .! Groeten.

Punt 50
badge

13 jaar

hallo Punt,

bedankt voor je respons , alleen zou je iets duidelijker kunnen zijn , nl. kan ik deze riemspanner nu welof niet vervangen zonder afstellingen? en wat bedeol je met
p.l.etje?
alvast bedankt.

aemre 0

13 jaar

Riemspanner is zo te vervangen ,wel eerst de riem er naast leggen. P.l. = persoonlijke lening . lol. Eerst kosten maken maar dan zorgeloos rijden. De spanner stelt zich zelf. Succes.

Punt 50
badge

13 jaar

Ik denk dat het gat waar de bout zit voor dat hydraulische cilindertje uitgelubberd is (speling dus bijgeluid) en dat zou kunnen komen door gewoon slijtage van dat ding zelf of door (zoals al gezegt) de vrijlooppoellie van de dynamo die vast staat waardoor de riem gaat klapperen en dus ook die spanner.
Beste is om riem te verwijderen en de spanner/cilinder op speling te controleren.

ricky 10
badge

13 jaar

oke, dank u wel voor de info, ik ga aan de slag, jullie horen nog.

groet Emre

aemre 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.