Volkswagen Golf IV: riemspanner vervangen?

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi

hallo,

heb sinds kort een probleem (vermoedt ik), ik krijg nl tikkend geliud vanuit de motor, na wat speurwerk kwam ik erachter dat de riemspanner dit geluid maakt.
Nl wanneer ik mijn vinger op de zwarte cilindrische deel leg gaat het geluid weg.
Alleen om een bevestiging te hebben mijn vraag, kan het meer zijn als de riemspanner?
En indien dit het is kan ik dit zomaar vervangen zonder iets af te stellen na montage?


[url=http://img62.imageshack.us/i/21690.jpg/][img]http://img62.imageshack.us/img62/8007/21...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
alvast bedankt voor jullie antwoordt.

m.vr.gr. Aemre

aemre

Geplaatst door aemre (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Het gaat vaak samen met het defect raken van de dynamo-vrijloop. Die pouley trilt altijd wel en je kan ook een rubber ring bijplaatsen. Bij distributievervanging alles in ene vervangen ........Wel een p. l .etje maar geen nazorg .! Groeten.

aemre (0), 13 jaar geleden

hallo Punt,

bedankt voor je respons , alleen zou je iets duidelijker kunnen zijn , nl. kan ik deze riemspanner nu welof niet vervangen zonder afstellingen? en wat bedeol je met
p.l.etje?
alvast bedankt.

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Riemspanner is zo te vervangen ,wel eerst de riem er naast leggen. P.l. = persoonlijke lening . lol. Eerst kosten maken maar dan zorgeloos rijden. De spanner stelt zich zelf. Succes.

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Ik denk dat het gat waar de bout zit voor dat hydraulische cilindertje uitgelubberd is (speling dus bijgeluid) en dat zou kunnen komen door gewoon slijtage van dat ding zelf of door (zoals al gezegt) de vrijlooppoellie van de dynamo die vast staat waardoor de riem gaat klapperen en dus ook die spanner.
Beste is om riem te verwijderen en de spanner/cilinder op speling te controleren.

aemre (0), 13 jaar geleden

oke, dank u wel voor de info, ik ga aan de slag, jullie horen nog.

groet Emre

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.