Volkswagen Golf IV: remlichten

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: AKL

hallo ikheb hier een golf 4 staan en de remlichten branden niet lampen goed zekeringen goed remlichtschakelaar goed spanning op de stekker van de remlichtschakelaar stekker overbrugt met een draadje niet branden de overige verlichting is inorde weet iemand of er toevallig een relais tussen zit of heb iemand dit ook wel eens meegemaaktof andere tips of een schema van deze remlichten zou ook welkom zijn alvast bedankt mvg andre

flop

Geplaatst door flop (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Highway (120) PRO, 13 jaar geleden

Heb je de draad door gemeten (kabelbreuk)

sjaak10918 (0) PRO, 13 jaar geleden

afstelling remlichtschakelaar t.o.v. het pedaal goed? kun je meten of de schakelaar in gemonteerde stand wel schakelt (met multimeter op de aansluitingen, bij schakelen moet de weerstand veranderen, 1 stand heeft als weerstand dan (bijna) nul)

jhl (0) PRO, 13 jaar geleden

Nooit van punten en komma's gehoord andré? Is de remlichtschakelaar vervangen?

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Meten is weten, dus schema regelen en de bedrading gaan meten.

flop (0) PRO, 13 jaar geleden

hallo zoals ik al poste is de remlichtschakelaar goed doorgemeten met een multiemeter de afstelling is ook goed maar dat maakt niet uit omdat ik de stekker overbrugt/doorverbonden heb maar ik was benieuwt of er ook een relais tussen zit en of iemand me aan een schema kan helpen zodat ik inderdaad de boel kan doormeten want van punten en komma's zullen de remlichten niet gaan branden dus wie kan me helpen aan een schema mvg andre

ricky (0) PRO, 13 jaar geleden

Je kan wel met een multiemeter een juiste spanning meten maar als er een stroom gaat lopen dan kan het opeens heel anders worden, bij een slecht contact of verbinding meet je gewoon nog 12 volt maar als dat slechte contact wordt belast dan gaat er een stroom lopen en dan meet je (met aangesloten verbruiker) opeens veel minder spanning.
Er zit geen relais tussen.

Tip: Controleer de bedrading in het doorvoerrubber van de achterklep eens even.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.