close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Lekkage koelvloeistof

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 85KW tdi AJM

Nou mensen daar ben ik weer.
na jaren geen problemen gehad te hebben met auto's lijkt het nu wel of het tij gekeerd is.
Het probleem van de golf is dat hij koelvloeistof lekt en best wel snel.
Ik heb eerst eens gekeken bij de water pomp maar daar zag het er zeer droog uit toen heb ik alle slangen bekeken ook niets te zien ook de radiateur heb ik overal bekeken. nu ben ik erachter gekomen dat hij het via het overlooppijpje op het expansievat er uit gooid dus zat ik zelf aan de koppakking te denken? ik moet de dist.riem ook al vervangen dus dacht ik dan neem ik die pakking ook gelijk mee. maar misschien is het toch iets anders. ik heb ook gehoord dat het misschien aan de egr koeler kan liggen???? alle tips zijn welkom
mvg riek

Geplaatst door

riek (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

riek

Goed mogelijk een lekke koppaking, dit kwam bij het type AJM nogal eens voor.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

13 jaar

Of misschien defecte waterpomp.
Hoe zit het met je warme lucht uit de kachel? Is deze altijd na een koude start geleidelijk STEEDS warmer aan het worden en wordt deze nooit uit zichzelf opeens koud/lauw terwijl je kachelinstellingen op maximaal warm staan en je temperatuurmeter ook op de 90 graden?

ricky 10
badge

13 jaar

Hey ricky.
heb de waterpom goed bekeken rondom en zag allleen stofdeeltjes van de dist.riem van dat licht bruine dus die is denk ik nog goed. kachel word gewoon warm en ik heb niet echt het idee dat hij soms opeens lauw word ofzo. maar zou ik eigenlijk eens goed op moeten letten want ik heb de kachel nooit of max warm . de temp meter staat net iets onder de 90 graden.

riek 0

13 jaar

Riek begin met het vervangen van de dop . Kan je die uitsluiten wat betreft de oorzaak. Ventilator werkt wel als het nodig is??? Succes.

Punt 50
badge

13 jaar

Lijkt inderdaad op koppakking oid .
Als je hem koud start en de meter is nog niet op de 90 graden, zijn de slangen naar de radiateur dan al heel hard? (drukopbouw)

ricky 10
badge

13 jaar

Heb ook een Golf 4 AJM bj 2000.
Dit lijkt inderdaad op een Koppakking probleem. Ajm is zeer berucht m.b.t. dit probleem.
Ik heb het zelfde ook gehad. Heb toen nieuwe koppakking en gereviseerde kop erop laten leggen.
Als ik terug de tijd in kon had ik er een ander blok in laten leggen een ASZ of ARL, aangezien de AJM ook andere problemen hebben, zoals een te hoge compressie, drijfstangen.

Succes ermee.

PS. ik ben geen professional, dus weet niet waarom het bij mijn naam staat.

GolfTDI_66 0

13 jaar

andere dop erop nog steeds het zelfde probleem. en de slang is al hard voor hij op de 90 graden staat. golftdi 66 was het nodig die gereviseerde kop???? zat er een scheur in je kop ofzo? groetjes riek ps punt ik heb de ventilator nog niet zien draaien maar de temp is ook nog niet boven de 90 gekomen

riek 0

13 jaar

Gewoon stilstaand de motor draaiend afwachten dan komt de vin vanzelf . Druk ontstaat altijd omdat water meer uitzet dan de inhoud van het koelsysteem. Als echter de slangen op springen staan is het fout. Doe de snuffeltest !!!!! Succes.

Punt 50
badge

13 jaar

Riek, je kunt ook je eigen kop laten reviseren. Als je wilt dat het probleem niet terugkomt, dan raad ik je dit zeer zeker aan. Er was niet echt iets te zien aan mijn kop, maarja ik wilde geen risico lopen.

Gr.

GolfTDI_66 0

13 jaar

Riek

Het gaat er niet om dat de kop gereviseerd moet worden, dit is iets anders.
Mogelijk is de kop gescheurt dan is revisie geen uitweg......

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

13 jaar

Met reviseren, ja er hoeft niet altijd een scheur in te zitten, maar vlakken wordt altijd aangeraden en vooral bij PD motors

GolfTDI_66 0

13 jaar

Riek

Kop hoeft inderdaad niet gescheurt te zijn, daarom is wel het raadzaam de kop ook af te laten persen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

13 jaar

Idd, af laten persen

GolfTDI_66 0

13 jaar

bedankt voor al het advies ik heb me tools binnen voor de dist.riem dus ik denk dat ik binnenkort alles er maar eens af ga halen ik heb ondertussen ook autodata maar zoek eigelijk naar elsawin heeft toevallig iemand die voor vw? en wat wilt die gene ervoor hebben?

mvg riek

riek 0

13 jaar

Heb net een revisie bedrijf gebeld oor het afpersen hij had het erover dat de verstuivers en de nokkenas eraf moeten en dat daarna de verstuivers weer afgesteld moeten worden en voor het vlakken moeten de kleppen eruit? hebben jullie dit ook allemaal laten doen? of zelf gedaan?
mvg riek

riek 0

13 jaar

Riek laat dit doen ,wat je denkt te winnen gaat aan tijd weer verloren. Hij kan er daarna ook de klepseals vernieuwen en zien of de kleppen goed afsluiten. Succes.

Punt 50
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.