Volkswagen Golf III : Vervangen draagarmen.

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800.

Hallo allen,

U kent ons wegligging probleem inmiddels, uit de antwoorden hierop, hebben we de conclusie getrokken, dat de draagarmen die eronder zijn gemonteerd niet de juiste waren.

Om de armen te testen op sterkte, hebben we bij VW originele scharnierende en liggende lagers gekocht.
Ook van het voornoemde merk hebben we dezelfde gekocht.
We hebben beiden vergeleken en de VW lagers waren zeer duidelijk veel stugger.

We hebben bij een VW club de originele draagarmen op de kop kunnen tikken en de nieuwe lagers zijn er door een VW dealer (in het kader van een leerproject) gratis ingeperst.

Nu hebben wij als leken een vraag over het vervangen en terugplaatsen van de draagarmen een vraag.

Het VW werkplaatshandboek, schrijft het volgende; los de stabilisatorstang, maak de fuseebout los, los de draagarm lagers en neem de draagarm onder de auto uit.

Het lijkt zo simpel, maar wordt gedaan met de auto op de brug en deze wordt nergens verder ondersteund.

Kun je zomaar het draaggedeelte demonteren, zoal hierboven omschreven?
Zo ja, steunt de auto dan op de veerpoot met daaraan gekoppeld het fuseelichaam?

Misschien kan iemand hier iets zinnigs over zeggen, als het te ingewikkeld wordt, dan gaat de auto naar de garage, maar we willen het heel graag zelf doen.

Graag uw hulp.

Groet Yuri23

yuri23

Geplaatst door yuri23 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

voyager (0), 10 jaar geleden

Als de auto op de brug is gezet is natuurlijk de vraag welke vorm van de brug. Uit de vraag vermoed ik vierkolomsbrug. In dat geval hoort één zelfs beter twee versnellingsbak steun(en) onder de auto geplaatst te worden. brug ietsje omlaag zodat de wielen los komen te staan. Dan kun je voornoemde werkzaamheden uitvoeren. op een tweekolomsbrug hangen de wielen zodra je de auto opkrikt en is dat automatisch opgelost.

kaleido 1 (1660) PRO, 10 jaar geleden

Is zelfs heel goed thuis op de stoep te doen , auto op de krik , steuntje er onder , wiel eraf , en verder wijst het zich vanzelf , appeltje eitje , alle bouten pas definitief vast zetten als de auto weer volledig belast op de wielen staat , om spanning in de rubbers te voorkomen , wel uitlijnen na die tijd.
Een vierkolomsbrug is het makkelijks in deze.

yuri23 (0), 10 jaar geleden

Hallo beste mensen,

Heel erg bedankt voor de info, we gaan het in april fiksen en laten het u allen weten of het effect heeft gehad op het rijgedrag.

Met vriendelijke groet en een fijn weekend allen, yuri23.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.