Hallo,
ik zit met een probleem. Ik wil mijn multiriemspanner van mijn Passat 1,9tdi 1999 vervangen evenals de vrijlooppoelie.
Nu moet je schijnbaar de viscokoppeling losmaken om de riemspanner er langs te kunnen verwijderen.
Nu probeer ik de inbusbout aan de achterzijde los te krijgen, maar dat gaat moeilijk.
Moet die rechtsom of linksom gedraaid worden. Je zou zeggen linksom omdat hij anders los zou kunnen komen.
Wie weet raad? Of is er een andere truc? Ik kan even niet verder.
Bij voorbaat dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hij heeft gewoon normaal draad dus links om los/
je moet de poeli van de ven tegen houden wij hebben daar een soort passer voor met twee puntjes die daar in valt zodat je de imbus los kan draaien.
groetjes jan,.
[quote=jan T]hij heeft gewoon normaal draad dus links om los/
je moet de poeli van de ven tegen houden wij hebben daar een soort passer voor met twee puntjes die daar in valt zodat je de imbus los kan draaien.
groetjes jan,.[/quote]
[url=http://img262.imageshack.us/i/a100035.pn...][img]http://img262.imageshack.us/img262/2900/...[/img][/url]
‒ → Poelie voor viscokoppeling met 2-gats moerendraaier 3212 tegenhouden en met 8 mm inbussleutel van de compactsteun losschroeven.
zorg dat je hiervoor een frisse inbussleutel gebruikt als je deze bout verknalt heb je een probleem
15 jaar
Iedereen bedankt. Ik heb een moerendraaier gemaakt en de zaak is losgekomen. De riemspanner was fors versleten en de vrijlooppoelie zat vast. Het een zal het andere wel hebben veroorzaakt.
Nu is alles weer prima in orde.
Nogmaals bedankt voor het meedenken.
14 jaar
mooi dat het gelukt is.
de vrijlopen gaan nog wel eens vast zitten en de spanner slaat uit maar goed het is voor elkaar.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar