Jos,
Dank voor je verheldering.
Ik noem het "in noodloop" omdat de auto bij het bereiken van 3000 toeren (120/130 kmh) opeens inhoud en niet meer vooruit te branden is. Met een beetje geluk en veel tijd bereik ik de 140 kmh nog wel. Het lijkt wel of ie dan opeens begrenst is.
Vergelijkbare situaties worden op dit forum al eerder toegeschreven aan de LMM of de Magnetische Klepschakelaar. Beide heb ik vervangen maar het verandert niets aan de situatie.
Aan de turbolader zelf heb ik nog niet gedacht aangezien er onder de 3k toeren geen vuiltje aan de lucht is. Als ik gewoon in de stad rijd dan is het een gewone TDI.
Weet jij hoe het zou komen dat de turbodruk te hoog word?
Suggesties zijn meer dan welkom.
thx!
Note aan problemcar-team;
Misschien is het een goed idee om onderwerpen, net als bij de meeste fora, te rangschikken op "datum laatste bericht" anders dan op "datum van plaatsing onderwerp".
Op deze manier raken discussies onnodig in vergetelheid.
mvg
Patrick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Verder vind ik dit een uitstekend en leezaam forum hoor! :-)
Mee eens!
[beide :-) ]
Thijs
Allen,
De auto ging inderdaad in noodloop omdat de turbodruk te hoog werd.
Het blijkt dat de vacuumslangen van de vuldrukbegrenzer (N75) naar de turbolader kleine scheurtjes vertoonden. (op de plaats van de klemmen, dus nauwlijks zichtbaar).
Ik heb de slangen vervangen en het probleem is verdwenen.
Allen dank voor het meedenken!
grt
patrick
20 jaar
Overigens;
De lekkage uit het koelvloeistofreservoir is vermoedelijk als gevolg van een lekke koppakking; een verbinding tussen cylinder en koelsysteem.
grt
patrick
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar