2e vraag
verwarming geeft lauwe lucht er zit geen termostaat in de leidingen, radiator wordt wel warm genoeg,wat is nou de oorzaak dat ik kouwe voeten hou in deze auto
alvast dank voor de goede oplossing
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
misschien zijn de buizen verstopt met het een of ander, bladeren ofzo, kijk dat even na.
Gaat je kachel kraan goed open? deze wordt door een kabel bedient
en zit onder de motorkap tussen de kachelslangen. als dit wel het
geval is de slangen los nemen en de kachelraditeur door spoelen
met tuin slang of i.d. Spoelen met een reinigingsmiddel met lopende motor kan ook helpen.
20 jaar
'Radiator' wordt wel warm genoeg. Ik denk dat je daarmee de grote achter de gril bedoeld. ( IN de kachel zit ook een kleintje) De radiator heeft niets met de kachel te maken. Voel eens of de leiding naar de kachel en er vanaf wel warm worden.
Dan is het doorspoelen een goed plan, maar check ook of er geen luchtbel in een van de leidingen zit!
Succes
20 jaar
Golf 2 heeft geen kachelkraan maar regelt de warme lucht met behulp van een klep. Deze zit achter het dashboard en wordt bediend met de handeltjes onder de radio. Er zou iets afgebroken kunnen zijn of loszitten. Als de koelvloeistof mooi schoon is denk ik niet dat de kachel aan de waterzijde verstopt zit. Het komt wel voor dat er zoveel bagger opgezogen is via de ventilator dat het hele zaakje dicht zit. Demonteren en schoonmaken van de kachelradiator is dan de enige oplossing.
Controleer ook eens of het rooster, rechts onder de motorkap in de waterbak onder de kunstofafdekplaat (passagierszijde dus) schoon is.
Succes
In onze '96 Polo was de waterpomp stuk. De radiator werd nog wel warm, hij pompte nog niet voldoende om de motor te koelen, maar de warmtewisselaar in de kachel werd niet warm.
Ik heb destijds de luchtinlaat van de kachel uitgebouwd om de warmtewisselaar te kunnen voelen en om te kunnen zien of de klep (waar Harry het over heeft) te kunnen zien. Toen dit goed was (dwz warmtewisselaar bleef koud, klep werkte goed), heb ik de kachelslangen onder de motorkap losgemaakt en gekeken of de boel niet verstopt was door hem door te spuiten met een tuinslang. De kachel was niet verstopt.
Daarna bleek dat bij langdurig stationair draaien de motor toch te heet werd. Aangezien de thermostaat goed was, moest de waterpomp wel stuk zijn. Deze heeft plastic vinnen in een Polo en gaan inderdaad nog wel eens stuk.
Succes met het speurwerk!
20 jaar
eindelijk na veel zoekwerk en nu bij redelijk weer heb ik alle slangen los gehad en alles ,ook de verwarmingsradiateur ,door gespoeld en eindelijk ''warmte''.
heren adviseurs bedankt
perfecte site siem
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar