auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf II: verzuipen...

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

hey luitjes..

heb een probleem (duh! anders post je hier niets:P)

heb een golf 2 1.6 10 millionen uitvoering. hij slaat moeilijk aan, en als ie loopt heb ik het gevoel dat ie teveel brandstof krijgt.

bougies nat, spruitstuk onder carb vol met benzine en stinken als een bunze..

bougies en verdeelkap zijn vervangen, kabels ook al en lijkt me dat ie goed vonkt.

maar gezien het feit dat ik niet bekend ben met die carb's, misschien dat jullie me kunnen assisteren.

dus bij deze: wheeelllp!!:P

mvg chris

edit: oh ja, en heb vacuumslangen al vervangen. de anderen waren poreus..

Geplaatst door

chrizzie (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

loopt de carbu niet over doordat de vlotternaald niet afsluit?

auto_dokter 0

14 jaar

nee, gechecked.. op inlaat geblazen en vlotter op en neer gedaan...

chrizzie 0

14 jaar

Probleem zal waarschijnlijk dus in de carburateur / choke zitten..

Kijk hier eens : http://www.esvj.be/websites/mk2_golf_jet...

stefan84 0

14 jaar

heb je misschien ook een schema van de vacuumslangen?

chrizzie 0

14 jaar

Chris

Geef je even de motorcode of type carburateur die erop zit..

stefan84 0

14 jaar

kenteken: tx77ph pn pierburg 2e met 3 vacuum potten.. type weet ik zo niet, denk een 2e2

chrizzie 0

14 jaar

dank u! ga morgen ff naar kijken...

wat is trouwens dat potje rechts boven op de eerst afbeelding? die heb ik nl niet. en ik heb maar 1 slang op mijn ontsteking

chrizzie 0

14 jaar

Dat kun je buiten beschouwing laten dan, kan best dat deze op een ander type zit..

Succes..

stefan84 0

14 jaar

Goedeavond Chris Heb je de oor zaak al gevonden. Wat bij al die pierburgs stuk ging of door verstopping niet meer werkte was de 'pull-down' .Deze trekt met een afstelbaar pootje de choke klep een stukje open . Er zitten 2 slangetjes aan dat ronde potje Waarvan de langste naar een luchklepje loopt met 2 draadjes. Dit is om de choke-klep in 2 standen te kunnen openen. Als je op een van beiden geen vacuum kan zuigen ,vv deze dan . Als je nog aan een niewe kan komen ,ga dan niet aan dat inbus-boutje draaien ,dit is de basis afstelling . Meet ook de benzinedruk 0,2 Bar (oude garde). Monteren tik het spanbusje naar beneden uit en het clip met 2 schroevendr.er af . chokehuis hoeft niet los. oude pull-down uitschuiven en met een draaiende beweging naar je toe trekken. Monteren in omgekeerde volgorde. Maak het pootje i.v.m. de temp. even warm lekker soepel. Draai en schuif hem op zijn plaats. schuif de borg op zijn plaats plus het pijpje . Het is al weer 20 jaar geleden ,en heb in beide uitvoeringen (een en twee slangetjes) meer dan 50 vernieuwd . De klacht was altijd ïk kan mijn garage deur niet dicht doen of de motor is al afgeslagen" Dan volgas starten om hem van zijn plaatte krijgen. Groeten en suc6 horen we wat van je???

Punt 65
badge

14 jaar

hey mensen.. sorry van mij late reactie..
de grootste veroorzaker was dat de ontsteking niet op tijd stond! maar hij loopt nog niet echt super, vandaar dat ik nu de carb goed wil hebben.

heb de auto voor een prikkie kunnen gekocht en hier heen gereden. moest motorisch een en ander aan gebeuren. de carburateur was 1 grote drab met poreuze slangen.

ik ben 2 dagen bezig geweest om al die slangetjes uit te vogelen, en uit die tekening van etka kon ik het niet opmaken.

@ punt: bedankt voor de tip! zodra ik alle slangen goed heb, zal ik hier zekers naar kijken!

UPDATE: heb nog 1x de moed genomen om naar de tekeningen te kijken, en het is me gelukt!! (denk ik tenminste). hij loopt nu stukken beter, en redelijk rustig. morgen ff rondje rijden en kijken wat ie doet.

ik laat het jullie weten..

grtz chris

chrizzie 0

14 jaar

hey mensen..

het is gelukt om de slangen goed aan te sluiten. heb rondje gereden..

nu loopt hij als een trekker, hij ploft continue (als op 3 poten) als ik een klein beetje gas geef.

ook loopt hij 2000 toeren stationair. wordt dit veroorzaakt door die choke klep waar punt het over had? hij slaat nl niet af...

chrizzie 0

14 jaar

Als je choke blijft hangen, dan slaat hij wel af / verzuipt hij..kan ook een te arm mengsel of luchtlekkage zijn dan wel carburateur omdat hij zo hard stationair blijft lopen,

Maar, ook de ontsteking moet goed staan! Hoe heb je deze afgesteld en op hoeveel graden ?

stefan84 0

14 jaar

de onsteking staat nog vast, zoals ik hem kreeg. heb alleen de tandwiel bij de d-riem goed gezet (merkteken poelie tov merkteken tandwiel).
koud loopt hij ongeveer 1100 stationair, en als hij warm wordt 2000.

zal vandaag ff kijken of hij luchtlekkage heeft. lijkt me niet, omdat ik alle pakkingen al vernieuwd heb.

chrizzie 0

14 jaar

Ow dus je bent wel aan de distributie geweest ?

Waarschijnlijk heeft deze ook een rol erop zitten, waar de distributie riem overheen loopt en die de ontsteking aandrijft,

Zet hem eens precies op BDP en kijk waar de rotor van de ontsteking heen wijst, deze moet dan precies naar bougiekabel 1 wijzen ( contact in verdeelkap ) dan kun je de voorontsteking nog afstellen door de ontsteking iets te verdraaien / stroboscooplamp.

Hoe heb je de riem goed gezet ? Welke punten heb je aangehouden ?

stefan84 0

14 jaar

ja, die tandwiel van de onsteking stond niet goed. heb de tekening van autodata aangehouden: achterzijde nokkenas wiel gelijk met kleppendeksel, v-snaarpoelie gelijk met ontstekingstandwiel.. spanrol naar boven gespannen, en vast gezet met 45nm. riem mag max kwart slag kunnen draaien. (aan overkant van de spanzijde)

maar hij pruttelt alleen als ik bijv. met koude motor beetje gas geef +/-1500 toeren, en met warme motor als ik constant rij. bij gas geven doet hij het niet..

kan ontsteking nog wel ff nakijken deze week met strobe lamp.. altijd goed natuurlijk:P

chrizzie 0

14 jaar

Dat maakt vaak een groot verschil uit Chris,

Ben benieuwt :-)

stefan84 0

14 jaar

ja, ik ook!:P whaha! zal ff kijken wie hier in de buurt zo'n ding heeft dat ik kan lenen...

chrizzie 0

14 jaar

eventueel verder nog opties? voor geval dat ontsteking goed staat?

chrizzie 0

14 jaar

Chris met deze carburateur tref je het niet,ze werden toegepast om aan de toen al strenge normen te voldoen . Ze zaten op .o.a bmw opel en vw en om daaraan te voldoen zat er Vacuum gestuurde stationair regeling en d.m.v. een waselement verhoog stationair toerental bij starten .en meer toestanden. Doe niet moeilijk en haal bij een merk liefhebber het voorafgaande model ,ook 2poorts maar niet al die gimmics er op . Succes Het 3 cil lopen moet je toch echt zoeken in de kap , kabels,bougies En gooi zwarte bougies maar aan de kant . Kool geleidt en onder compressie is er dan geen ontsteking. Succes en we horen vast nog wel van je .

Punt 65
badge

14 jaar

nou, het lijkt alsof hij op 3 poten loopt bij klein beetje gas geven. als ik pedaal intrap doet hij het juist niet! miss de timing niet juist oid..

wat voor carburateur bedoel je PUNT? foto?

iemand zo 1 2 3 een uitleg voor afstellen? wat ik gehoord heb is dit niet zo makkelijk. een 1.3 multipoint was makkelijker:P.

chrizzie 0

14 jaar

Heb je geen kennissen die met je mee kunnen kijken en denken .Laat de motor draaien en buig de carb .heen en weer als dat een sisend geluid geeft is de carb.voet lek . Doe ook eens m.b.v een slangetje in een oor en de andere kant bij het spruit-stuk om naar lekkage speuren. Achter op metalen ronde trommel waar een verschuif- bare staaf uitsteekt zit een messing zeskant 13 .Als het staafje door vacuum is terug getrokken ,dan is die zeskant voor de fijnafselling . +- 900 toeren Groetjes

Punt 65
badge

14 jaar

nou, sleutel behoorlijk wat aan auto's, maar dit type carb is vrij nieuw voor mij. zoals ik al zei, zijn alle pakkingen rond de kop al vervangen, dus daar lekt niks meer:P

ik zal nog even verder kijken bij de carb. zo eerst ff ontsteking checken...

chrizzie 0

14 jaar

Wou net zeggen, zorg nu eerst even dat de ontsteking op tijd staat..

stefan84 0

14 jaar

hey mensen! ben terug van weggeweest... wegens ontoereikende financiele middelen heb ik de golf ff laten rusten.

heb de ontsteking met strobe afgesteld, ongeveen 8 graden terug gezet (gevoel).
heeft niks geholpen. heb nu net andere carb gehaald, deze zet ik er vanavond op. morgen laat ik weten hoe hij loopt.

chrizzie 0

14 jaar

Grote kans dat hij morgen of vanavond ( laat ) weer goed loopt :-)

stefan84 0

14 jaar

zo.. carb zit erop, en draait... hij loopt op een koude motor +/-2000 toeren. niet goed dus...

vandaag even kijken of er miss toch nog ergens een lek zit.

heeft die pn motor ook een lambda sonde? zie een gat in me kat, waar miss ooit eens 1 gezeten heeft.
zo ja, waar sluit ik die op aan?

chrizzie 0

14 jaar

Zit er schroefdraad in dat gat wat je ziet ?

stefan84 0

14 jaar

zal vanmiddag ff kijken.. zag het toen ik onder de auto door scheen...

chrizzie 0

14 jaar

het lijkt of er een sonde in gezeten heeft, die afgebroeken is ofzo.. zie een moer 17 ofzo, en een gat erin.

enige probleem is, waar sluit je de sonde op aan? dat kan ik nl ook nergens terugvinden
heeft een pn met 2e2 carb wel een sonde dan? omdat deze ook geen computer heeft..

chrizzie 0

14 jaar

Het was misschien een kat voor een ander type de eronder zit, dus die naderhand geplaats is en het gat dicht gemaakt hebben..

Heb zelf ook een PN gehad zonder lambda..

stefan84 0

14 jaar

dat vermoedde ik ook al...

nu nog 1 probleem om op telossen.. nl, koud loopt ie 1800 rpm, en als ie warm is, wil ie moeilijk aanslaan.. verder loopt ie nu super!!!

chrizzie 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.