👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Geachte forumleden,
Ik ben al 3 jaar in het bezit van een Vw Polo 1.4 uit 1998. Ik heb er nooit veel problemen mee gehad. Het enige probleem was een defecte gasklephuis(al meer dan een jaar geleden), deze heb ik vervangen(via de sloop) en laten inlezen en auto liep perfect. Een paar dagen geleden was ik van plan om te starten en weg te rijden maar de auto startte en viel uit. Nogmaals starten en de auto liep ontzettend slecht (500 rpm) met koude motor. Telkens wanneer ik de koppeling indrukte om te schakelen viel hij spontaan uit. Wanneer de motor warm is draait de motor op ongeveer 750-800 rpm.
Ik dacht meteen weer aan de gasklephuis(want ik had dezelfde symptomen met de vorige gasklephuis) en heb deze dan schoongemaakt. Na het schoonmaken liep de auto een stuk beter. Hij loopt stationair alsnog slecht(koud 500 rpm, warm 750-800 rpm) maar hij valt niet uit(wel op het randje van uitvallen). Nou heb ik vandaag de gasklephuis volledig gedemonteerd om ook de onderkant schoon te maken. Ik spoot er voor de zekerheid WD-40 in en tot mijn verbazing lekt het bij de luchtklepje via de rand.
Mijn vraag is eigenlijk mag het lekken via de rand of is dit normaal. Ik vond de tempo waarmee de WD-40 eruit kwam lekken aardig vlot. Daarnaast stottert de auto soms, maar als je even wat gas doorgeeft is er niks aan de hand. Ik heb een afbeelding bijgevoegd mocht luchtklep niet duidelijk zijn.
Ik ben op de hoogte van de procedure om hem opnieuw in te laten lezen maar voor ik hier aan begin wil ik eigenlijk weten of het normaal is dat er lucht gezogen kan worden via de luchtklep binnen de gasklephuis.
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/850...][img]http://img850.imageshack.us/img850/9394/...[/img][/url]
Alvast bedankt voor jullie tijd en eventuele tips !
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ja is normaal dat hij een beetje open staat in ruststand, tijdens draaien van de motor regelt het motortje in de gasklep de juiste stand van de klep. En die juiste stand moet weer ingeleerd worden in de motorcomputer en omdat je zegt dat hij na schoonmaken beter loopt dan zou ik hem laten inleren en dan even verder kijken, maar kijk ook welke storing erin staat want jouw klacht kan ook iets anders zijn.
Bedankt voor je reactie ricky,
Is het normaal dat een gasklephuis zo snel "slijt" of verleert bij Polo's ? Hij is iets meer dan een jaar geleden ingeleerd. Ik heb ook geprobeerd om de stekker van de gasklephuis los te koppelen maar er veranderd niets. Moet er een verandering optreden in de toerental als je de stekker van de gasklephuis afkoppelt ?
Alvast bedankt !
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar