Ik ben in bezit van een vw polo 1.4Tdi GT motor :BNV /80pk .
Bij het ontkoppelen met koude motor en 1°versnelling in te schakelen verloopt alles normaal .
Bij een beetje gas en het laten opkomen van de koppelingspedaal hoort men meestal een metaalachtig geluid ter hoogte van de versnellingsbak.
Men kan het geluid nog beter horen indien de wagen op een lichte helling moet aanzetten .
Wanneer de motor warm is ,kan het nog voorkomen maar veel minder .
De duurtijd van het geluid kan wel enkele seconden zijn. Is ook afhankelijk van de snelheid waarmee men de koppeling loslaat .Is zeer irriterend met omstaanders aan kruispunten .
Wagen heeft momenteel 60000 km en bij het rijden en schakelen geen probleem.
Wat zou dit probleem kunnen zijn ????? Hoe op te lossen ?
Van een trouwe vw-fan .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dubbelmassa vliegwiel waarschijnlijk.
Je hoort deze rammelen tijdens het aangrijpen.
Als de auto stationnair in de vrij staat hoor je het dan ook?.
Bij stationair draaien en in vrij hoort men niets abnormaal .
Ook bij gas geven in vrij is alles OK .
Het is enkel bij het laten opkomen van de koppelingspedaal en in 1° versnelling .Nog beter hoorbaar bij wegrijden op helling.
Is ook duidelijk te horen door andere personen op wel 20 m afstand .
Wat moeten ze denken van VW.
12 jaar
Dan verdenk ik het vliegwiel.
De meeste vw rijders zijn de laatste jaren wel wat gewend geraakt aan dit soort storingen.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar