👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn volkswagen Polo uit 1997. Hij heeft 179000 op de teller.
Ik reed weg bij een supermarkt en ineens trilde mijn auto in een laag toerental. De gehele auto trilt en uitlaat ploft ipv een stationair mooi geluid. Bij laag gas ploft hij harder ma zodra je boven de 2000 toeren gaat houdt het trillen op. Vooral in de 3e en 4e versnelling onder de 2000 toeren begint het trillen echt erg te worden. Ik dacht eerst een lek in de uitlaat maar deze heeft genoeg druk.
Vervolgens ben ik in de motorkap gaan kijken en kreeg ik te horen van een monteur dat het een kapotte bougie is of een bougiekabel kan zijn, maar dat het ook de nokkenas misschien kan zijn. Verder zweet de motor veel en ruikt het soms naar olie.
Later kreeg ik te horen dat de auto maar op 3 cilinders draaide.
Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Pleun; Dit is naar mijn idee nog een motor met verdeelkap .
Bij het starten van de motor kan een gevoelig oor al horen of de motor een compressie mist .
Als alle 4 de cilinders compressie hebben is de ontsteking verdacht .
Maar als het trillen bij hoge toeren stop kan ook een lek in het aanzuig- deel zitten .
Op top EEN staat een gescheurde remboesterleiding . Bij stationaire loop is dit sissende geluid hoorbaar vlak bij de remboester/ hoofdremcilinder./inlaatspruitstuk.
Als dit wel goed is komen verdeelkap en kabels en bougiedoppen in aanmerking .
Ga er wel vanuit dat de wagen op tijd zijn onderhoud krijgt maar bougiecontrole kan ook nog !
Vaak kan je aan de kleur van de bougie zien welke cilinder een afwijking heeft in zijn verbranding..
Succes.
Bij deze polotjes gaat de rotor nog wel eens stuk (dit onderdeel vind je onder de verdelerkap) Dit geeft in eerste instantie problemen op lagere toerentallen Ook de ontstekingsas (waar de rotor opzit) willen nog wel eens veel speling krijgen Daar gaat je polo ook slecht van lopen en in sommige gevallen krijgt de as dusdanig veel speling dat de rotor stuk slaat tegen de verdelerkap Ik zou beginnen met de verdelerkap er even af te halen Ik denk dat je daar je probleem wel gaat vinden
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar