Volkswagen Golf, Madison: Voorverwarmings pijp

Bouwjaar: 1991

Hoi,

Ik heb een probleem met mijn auto wat nog steeds niet verholpen is. Mijn auto had start problemen en hij schokte heel erg bij het te ver en te snel intrappen van het gas. Dat probleem was even verholpen nadat er een nieuw sjook klep huis is ingezet.
Nu met dit koude weer en met een koude moter schokt de auto weer als ik het gas te snel in trap. Ik moet de auto eerst 10 min. warm laten lopen en dan doet hij het niet zo slim maar moet niet op de snelweg iemand inhalen want dan begint hij weer raar te doen. Nou heb ik gehoord dat dan misschien de voorverwarmings pijp kapot zou zijn, kan dit?
Zo ja, kan iemand mij vertellen hoe duur een tweedehands kost.

Al vast bedankt.

Groetjes Saskia Wessels

vw-saskia

Geplaatst door vw-saskia (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Ray9315 (0) PRO, 20 jaar geleden

Deze pijp/flexibele slang is goedkoop,maar zal je euvel niet oplossen. ...tig VW golfs rijden rond zonder deze slang. Voor raad moet ik weten welke motor in je auto ligt. Waarschijnlijk een 1.6 en deze heeft een electronisch geregelde carburateur waar een storing kan inzitten. Ook de pakking onder de carburateur (voetpakking) kan defect zijn. Dit komt bij zowel de 1.3 als de 1.6 voor.

audia4 (0) PRO, 20 jaar geleden

Ray, is grappig, denk jij nou echt dat vw die pijp voor de lol in een golf heeft gemonteerd? Een benzinemotor die niet direct met injectors boven de inlaatkleppen ingespoten is heeft echt voorverwarming nodig. Als deze niet werkt kan de slang stuk zijn of de klep in het luchtfilterhuis zit vast, of de vacuumslang erheen is geknakt, verstopt of gebroken.

Na tien minuten begint het koelwater op te warmen en neemt deze functie over (het inlaatspruitstuk onder de carb wordt altijd met water verwarmt, en in veel gevallen als extra nog electrisch ook) Dit verklaart waarom de motor na 10 minuten wel normaal loopt.

Goede kans dat het probleem dus in de voorverwarming van de aangezogen lucht zit. Of de slang heel is is makkelijk te controleren, deze demonteer je zonder gereedschap en loopt van de luchtfilterdoos naar het uitlaatspruitstuk achter de motor (of bij 1.3 liter voor de motor)

succes

vw-saskia (0), 20 jaar geleden

Hey allemaal,

Bedankt voor jullie advies.
Ik zal dit allemaal eens doorgeven aan een kennis van mij en die kan er wel even naar kijken.
Ik zal bericht doen van wat de storing is.

Groeten, Saskia

vw-saskia (0), 20 jaar geleden

Hallo allemaal,

Ik ben gisteren naar een kennis geweest en die heeft naar de auto gekeken.
Ten eerste van de vacumslang van de rembekrachtiger gescheurd.
Dit heb ik laatst laten maken bij een garage maar die slang hebben ze ingekort en geen nieuwe ingedaan ( waarom weet ik niet).
Toen hebben ze gisteren de slang ertussen uitgehaald die de koude lucht naar binnen zuigt. Op die opening is voor nood plakband geplakt en in het aanzuig filter hebben ze een gaatje geboord en een spijker erin gedraaid zodat die klep openblijft staan voor de warme lucht.
Ik heb tot nu toe nog helemaal geen last meer gehad met starten en met schokken. Hij rijd nu heel vlot weg.
Dit allemaal is maar voor tijdelijk om te kijken of het probleem daar aan ligt maar volgens mij is het verholpen.
Er moest toch een nieuwaanzuig filter ( zo'n plastic kap ) opkomen omdat die al kapot was en die klep was ook kapot omdat hij alleen maar koude lucht aanzoog.

Ik weet niet of Ray die slang bedoelde die de koude lucht aanzuigt maar bij mij zit hij er nu ook niet meer in en hij doet het prima.
Hij verbruikt alleen wel meer bezine maar deze oplossing is toch alleen maar voor tijdelijk.


Groeten,

Saskia

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.