Volkswagen Golf III: Voorwiel staat bovenkant 3 cm naar buiten, remschijf draait byna

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo, laatst heb ik te hard opgetrokken op een parkeerterrein met grint in eerste instantie niks gemerkt maar toen ik door een geultje reed leek mijn auto wel onbestuurbaar.
Als ik gewoon op een recht stuk rijd is er niks aan de hand maar als ik dan rem maakt het een hels lawaai of alles aanloopt en kan ik amper meer sturen.
Thuis eenmaal aangekomen bleek mijn rechtervoorwiel volledig krom te staan, de bovenkant staat 3 cm naar buiten toe maar mijn velg is gewoon recht en mijn remschijf kan ik amper tot niet met de hand draaien.
Iemand enig idee wat hier de oorzaak van is? ik durf iig niet meer te rijden met de golf.
Alvast bedankt, Colin

colincr

Geplaatst door colincr (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Punt (35) PRO, 10 jaar geleden

Dat niet meer rijden is een goed besluit !!

Er KAN wat verbogen zijn maar volgens mij is het fusee-stuk in de bevestiging verschoven . Wielvlucht is afstelbaar !!!

De sporing is dan ook helemaal zoek .

Om de zaak te controleren zou ik de auto op laten halen en controleren wat er eventueel vervangen moet worden.

Aan je vraag te zien is dat niet een klusje voor de doe het zelver en uitlijnen is een must !!

Succes.

kaleido 1 (1830) PRO, 10 jaar geleden

Wiel eraf en kijken wat er is verbogen , los geschoten.
De twee bouten onderin de veerpoot kunnen los zitten.
Draagarm krom bij fuseekogel , verrot
Wiellager los gelopen in fusee.
Schokbreker zelf defect .

colincr (0), 10 jaar geleden

bedankt, had al gekeken met m'n wiel er af maar zag niks bijzonders, zal morgen in het bijzonder dan nog naar m'n veerpoot kijken, fuseekogel en draagarm waren iig in orde, wiellager nog niet naar gekeken ga ik morgen eens speurneuzen

Punt (35) PRO, 10 jaar geleden

De 2 dikke bouten waarmee het fusee-stuk aan de veerpoot vast zit is instelbaar.

Je moet kunnen zien dat die bevestiging is verschoven. Afdruk.

Meet de afstand tussen band en veerpoot en maak dat links en rechts gelijk .

Daar na de twee bouten goed vast zetten. De bovenste bout zit in een slobgat en houdt de zaak vast alleen door de klemkracht .

Ook nog die drie fuseekogel boutjes kunnen zijn verschoven .

Je was lekker bezig.

Daarna alsnog uitlijnen.

Groeten.

kaleido 1 (1830) PRO, 10 jaar geleden

Golf 3 heeft geen verstel mogelijkheid meer bij de veerpoot , vandaag een veerpoot vervangen , zit nagenoeg geen speling in het gat.
Dus als er nu iets scheef staat , is er iets krom of iets dergelijks.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.