hallo,
ik ben bezig met het vervangen van een waterpomp op een diesel 1900 cc.
namelijk heb ik gezien dat de distributie niet volledig juist staat, motor draaid wel!!
de centrale bout van de krukas polie is losgeweest en die polie is een stuk verdraaid, de 4 boutjes waren er uit!!
nu die polie is verdraaid geweest op de krukas, kan dit enige gevolgen hebben voor het bdp??
hoe staat deze polie vast op de krukas, met een spibaan of dergelijke?? dit zou ik graag weten.
riem afnemen en opnieuw juist zetten alles en dan terug monteren.
al vast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Meen dat dit krukastandwiel een nok heeft aan de binnenzijde tegen de krukas. De krukas heeft dan 'n inkeping waar deze moet invallen.
BDP-punt is te vinden via een gat boven in het koppelingshuis. De plastic dop er even uithalen. Op het vliegwiel vind je na even zoeken 'n inkeping. Die moet tegenover de gietpunt van het gat staan waar je door kijkt.
dan heb je een probleem, je zal de krukas waar de poelie op zit opnieuw moeten laten vlakken (speciaal gereedschap) en de poeli vervangen even als de centrale bout en hopelijk gaat het goed, heb gehoord bij VW dat ze de krukas vervangen omdat het probleem bleef terugkomen,
succes
[quote=moderator]Meen dat dit krukastandwiel een nok heeft aan de binnenzijde tegen de krukas. De krukas heeft dan 'n inkeping waar deze moet invallen.
BDP-punt is te vinden via een gat boven in het koppelingshuis. De plastic dop er even uithalen. Op het vliegwiel vind je na even zoeken 'n inkeping. Die moet tegenover de gietpunt van het gat staan waar je door kijkt.[/quote]
en doordat die los heeft gestaan is hij uitgesleten vandaar mijn vorig antwoord
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar