Goedendag.
Ik heb een probleem met mijn koelsysteem van een golf 3 motor.
Motor is een 2.0 16v.
Gister liep in de file de temperatuur flink op (veel hoger als normaal) en de fan sloeg ook niet aan.
Ik heb toen de kachel en de blower max gezet en toen liep de temperatuur weer terug.
Tijdje later deze weer uitgezet en de temperatuur liep weer op.
Thuis heb ik voorzichtig de dop losgedraaid.
De koelvloeistof stond ruim boven max en het spoot eruit.
De kleur was niet meer blauw/groen maar echt roestkleurig.
Nadat ie was afgekoeld stond het niveau weer goed en leek de koelvloeistof gewoon helder.
Radiateur is er een jaar terug nieuw ingezet incl nieuwe vloeistof uiteraard.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?
Thermostaat ?
Waterpomp ?
Thermoschakelaar ?
Ik hoop niet dat de koppakking door is geslagen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Was je radiateur koud , toen de temperatuur op liep ?
Simpelste is even de thermostaat vervangen.
Dat het water eruit spuit als je met een warme motor de dop los draaidt is normaal.
Radiateur was warm. Niet heet ofzo, gewoon warm.
Zou alleen de thermostaat vervangen voldoende zijn?
Kan een kapotte thermostaat al deze kwalen veroorzaken ?
Wil graag doelgericht iets vervangen aangezien t nogal een "operatie" is bij deze motor om een nieuwe thermostaat te plaatsen zonder een brug.
11 jaar
Zijn motoren waar overal nog goed bij te komen is , oke je moet wat demonteren , uurtje werk max.
Kosten 20 euro
Thermocontact in de radiateur , schakeld de fan , als je de stekker eraf haalt en deze doorverbindt , draaid de fanmotor dan wel.
Voor beide reparaties moet het koelwater eraf , 2 vliegen in 1 klap , onderdeel kosten een paar tientjes.
Ja. Ik wil zowiezo het koelsysteem gaan reinigen.
En ik zal zo even de thermoschakelaar doorverbinden.
Kijken wat de fan doet.
11 jaar
Als je toch het hele koelsysteem wilt gaan reinigen , zou ik het hele waterpomphuis , compleet van de motor pakken , kun je het blok echt goed schoon spoelen.
Heb je ook meteen goed bereikbare thermostaat , en kun je meteen je waterpomp controleren.
Oplossing is denk ik al gevonden.
Zekering van de fan doorgebrand. De ventilator staat zo vast als een huis.
Morgen even een nieuwe regelen, kvs verversen en kijken wat er dan gebeurd.
11 jaar
[quote=kaleido 1]Als je toch het hele koelsysteem wilt gaan reinigen , zou ik het hele waterpomphuis , compleet van de motor pakken , kun je het blok echt goed schoon spoelen.
Heb je ook meteen goed bereikbare thermostaat , en kun je meteen je waterpomp controleren.[/quote]
Ja, goed plan. De waterpomp stond zowiezo al op de planning om te vervangen, is het een kleine moeite meteen de thermostaat ook te doen.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar