hallo
we hebben hier een golf 4 die de accu soms spontaan leegtrekt.
accu is ok en er is ook niet echt een lekstroom te meten
weet iemand hier raad mee?
BVD
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je moet tocht met het METEN echt uitzin te komen
Hoe heb je het gecontroleerd?? (gemeten)
Wat bedoel je niet echt lekstroom?? En Hoeveel ampère trek die dan weg??
Groet Tiguan
Wissel de accu eens uit met een andere auto. Accu's testen is en blijft altijd moeilijk, zelfs met dure testers.
Inderdaad meet de lekstroom. Of grofweg met een losgenomen accupool en een proeflampje ertussen.
Alarmsysteem erop?
ik heb de lekstroom gemeten met een multimeter tussen de min pool van de accu en de min klem van de auto.
deze zat constant rond de 0.3 tot 0.4 ampere. de accu is al vervangen door een nieuwe.
ook hebben we alle zekeringen al 1 voor 1 los genomen om te kijken of hij ergens op reageert.
dynamo laad goed. wat mag de verbruikers stroom zijn in ruststand?
BVD
koppel de dynamo eens af
0.1-0.2 is acceptabel
en meet dan eens weer
komt vaak voor dat een diode lekt
heb er 1 bij gehad die binnen 2 uur leeg was getrokken
op een bepaald moment trok hij 5 amp.
0.1-0.2A is veeeeel te veel max is 0.025A en met alarm en carkit max 0.050A
0.1-0.2 A lekstroom is voor een Golf type 4 normaal en toelaatbaar. Dit geldt dus niet voor een Golf V , Touran en alles wat een boordnet regelapp. heeft. Dan is de waarde 0.050 A de maximale lekstroom.
Gr. Ary
[quote=john5686]0.1-0.2A is veeeeel te veel max is 0.025A en met alarm en carkit max 0.050A[/quote]
En zo is het!
ik heb nu alle zekeringen en verbruikers 1 voor 1 los gehad ook de dynamo, startmotor, contactslot en de regeleenheid apart losgehaald maar de auto blijft 0.35 A
stroom trekken er loopt een dikke plus kabel van de accu naar binnen als ik deze losneem valt het stroomverbruik weg dus ik vermoed dat het iets in het
interieur is dat niet via zekeringkast geschakeld zit??? iemand nog een idee?
Hebben wij hier ook meegemaakt. Na lang zoeken bleek er een lampje op de zonneklep te zitten, die branden bleef. Kun je overdag niet zien, maar alleen als het donker is. Misschien bij deze auto ook en heb je er iets aan.
Siem
[quote=A Wouters]ik heb nu alle zekeringen en verbruikers 1 voor 1 los gehad ook de dynamo, startmotor, contactslot en de regeleenheid apart losgehaald maar de auto blijft 0.35 A
stroom trekken er loopt een dikke plus kabel van de accu naar binnen als ik deze losneem valt het stroomverbruik weg dus ik vermoed dat het iets in het
interieur is dat niet via zekeringkast geschakeld zit??? iemand nog een idee?[/quote]
Heb je gemeten met alles op slot?
Dus motorkapschakelaar gesloten/deuren gesloten met afstandsbediening enz enz,dus zoals je hem buiten ook op slot zet,dan pas gaan meten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar