close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: vw golf 4 gti 1.8t 20v doet raar.

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8t 20v AGU

Hallo iedereen :)

Ik heb een vw golf 4 gti AGU 1.8t 20v met het volgende probleem: Je bent aan het rijden en je moet remmen bv voor het rode licht. Je laat je gaspedaal los en remt en dan begint de motor vanzelf tot 1800 toeren te draaien..dit is echt lastig hoor! zou iemand weten wat dit zou kunnen zijn? En wat ik ook voorheb sinds het begin dat ik deze wagen heb is dat het gaspedaal zo wat los hangt..er zit zo speling op..(als je je voet eronder steekt en naar boven duwt komt de pedaal mee..) ik weet niet of dit er iets mee kan te maken hebben..of heeft dit te maken met dat de wagen cruise control heeft?
zou het aan de Luchtmassameter kunnen liggen dat de wagen na gas loslaten zoveel toeren maakt?
ik hoor het graag :)
alvast bedankt :)
mvg anthony

Geplaatst door

anthony92 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vacuum lek in de rembekrachtiger? , deze auto heeft al geen gaskabel meer dacht ik , als dat zo is kan het zijn dat je gaspedaal niet naar de nulstand komt , vooral omdat je zelf aangeeft dat het pedaal los zit.?
Is het dan niet verstandiger om daar eerst eens naar tekijken , voordat we verder allerlei dingen gaan bedenken.

kaleido 1 6595
badge vip badge

12 jaar

En probleem al opgelost?

kaleido 1 6595
badge vip badge

12 jaar

Sorry voor zo laat iets te laten weten maar heb het druk gehad en nog geen tijd gehad om er echt naar te zien.. maar de foutcode komt van het spruitstuk dus rembekrachtiger zou wel eens kunnen zijn..de slang naar de rembekrachtiger ofzo? of kan het aan de rembekrachtiger zelf ook liggen? maar aan het gaspedaal denk ik eerlijk gezegd dat het niet zou kunnen liggen..anders stond er waarschijnlijk een andere foutcode..maar zal dit weekend proberen kijken en dan laat ik zo snel mogelijk iets weten.
alvast bedankt :)
mvg anthony

anthony92 0

12 jaar

Maar ik dacht ook eens de Luchtmassameter te testen..misschien werkt deze ook niet 100% meer..
ik heb deze willen testen zoals beschreven is op deze link : http://www.gerritspeek.nl/vag-com_lmm-be...
ik heb geprobeerd als stilstaand de LMM te testen maar dan moet je naar groep 032 en daar moet dan normaal die 2 waarden staan zoals op de link hierboven :) alle 2 over lambda..
maar als ik in groep 032 ga sta er N/A in de 4 kadertjes..dus snap ik het niet goed..waar vind ik deze 2 waarden dan..? of doe ik iets fout?
alvast bedankt :)
mvg anthony

anthony92 0

12 jaar

Niet alle motor-computers van VW gebruiken dezelfde meetwaarde blokken.
Kennelijk staat het bij jou op een andere plaats.

De Label-file die Vag-com/VCDS gebruikt kun je gewoon lezen - b.v. met Kladblok.
Kwestie van de file nalopen welke groep het dan is.

oldford 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.