Mijn Golf TDI heeft momenteel 180000 km op de teller en heeft sinds kort kuren.
Enkele weken geleden begon de motor te stotteren en te stoten op de autosnelweg.
Ik reed toen ong. 120 km/h. Bij plankgas geven daverde de moter hevig, net alsof je met lage snelheid in een hoge versnelling rijdt. Het was onmogelijk om te versnellen(motor in veiligheidsmodus ??). Na de motor stilgelegd te hebben en vervolgens weer opgestart te hebben was het probleem verdwenen en kon ik "normaal" verder rijden. Echter, vanaf dat moment, heb ik nu regelmatig het probleem dat de motor even stottert/inhoudt tijdens het rijden, ongeacht de snelheid/toerental. Tot overmaat van ramp begint nu ook mijn temperatuursensor rare streken te krijgen. Het gebeurt regelmatig dat de naald zomaar ineens duikt naar 50° om vervolgens weer pijlsnel naar 90° te klimmen. Ook gebeurt het regelmatig dat de motor even stottert bij het stationar draaien.
Zijn al deze problemen geralateerd met elkaar ?
Herkent er zich iemand in mijn probleem en zo ja, hoe heb je het kunnen oplossen?
Bedankt voor uw reacties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
erwin
verstandig is eerst de auto uitlezen, waarschijnlijk de foutcode cilinderoverslag. is dit het geval dan kabelboompje naar de pompverstuivers onder de klepdeksel vervangen. is overigens vrij simpel te vervangen.
paul,
ik denk ook dat het in de kabelboom van de verstuivers zit , je zou kunnen proberen de contacten schoon te maken en in te spuiten met contactspray, vergeet niet de hoofdstekker achter de kop schoon te maken/controleren . ik heb 2 weken geleden het zelfde gehad en sindsdien is het probleem weg
17 jaar
kan dit ook zo zijn met mijn polo sdi 2000 zelfde sypthomen aleen temp meter blijft gewoon normaal
Wim
17 jaar
[quote=Wim12236]kan dit ook zo zijn met mijn polo sdi 2000 zelfde sypthomen aleen temp meter blijft gewoon normaal
Wim[/quote]
Nee Wim, een sdi uit 2000 is een vp motor deze heeft deze kabelboom dus niet.
Ik zou de brandstof aanvoer in jou geval eerst checken.
Brandstof pomp is helaas nog wel eens de boosdoener.
gr. henno
ok bedankt voor deze info ook al had ik liever gehad dat het wel op die manier op te lossen is nu gaat het waarschijnlijk me een nieuwe pomp kosten.
gr.
Wim
17 jaar
[quote=Wim12236]ok bedankt voor deze info ook al had ik liever gehad dat het wel op die manier op te lossen is nu gaat het waarschijnlijk me een nieuwe pomp kosten.
gr.
Wim[/quote]
zal nog wel meevallen wim, pomp is te testen of anders een gebruikte pomp. ook dat zijn de kosten niet....
paul,
oh ben benieuwd ik ga hem dinsdag uit laten lezen
Wim
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar