close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen 1973: vw kever 1600 loopt op 2 pitten

Bouwjaar: 1973, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: ad, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 50

wie heeft er een tip
cilinder 1 en 2 lijken goed te werken.(word snel super heet)
cilinder 3 en 4 niet. beetje lauw
wat hebben we al gedaan
1. kleppen gesteld
2. bogies vv
3 kabels vv
4 bobine vv
5 originele contact punten verdeler. ipv elec. punten
6 sokken vv en gecontroleerd
7 geen lekkages
8. andere carbarateur
9 compressie gemeten,is prima

ad blok ligt in een trike,heeft voor heen 2 carburateurs van 40 mm op gezeten, toen liep hij nog op 4 cilinders.
enigste wat ik gedaan heb ontsteking er uit getrokken ,niet op het bovenste punt. later bovenste punt opgezocht cilinder 1 , en sindsdien is er iets niet goed. wie heeft een tip. gr frans Wijchen

Geplaatst door

fransvandenberg (0)

al 2 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Staat hij niet 180 graden verkeerd.
Cilinder 1 op compressie dan ontsteking er in gezet , rotor iets verdraaid tov de kerf op de rand zodat hij op de kerf uit komt als de ontsteking er in gezet wordt .

zo heb ik het gedaan ja,heeft nog iemand extra nagekeken

Bougiekabels in de verdeelkap wel op de juiste positie.ontsteking volgorde staat op de bovenste carterrand,
Contactpunten juist afgesteld 0,40mm ,
Inlaatspruitstuk geen lekkage , lekkage vacuumslang

1342

Nu blijkt ook al was de compressie goed ,dat cilinder 1 en 2 flink beschadigt zijn lijken kleine putjes van lang stil staan of er is iets van vocht bij gekomen. dus gaan 4 cilinders vervangen.
rechter kant werd ook snel heet, heb over de 220 graden gemeten, in een korte tijd.
dat was dat ik ging twijfelen aan de rechter kant,ook al dacht ik dat daar alles goed was. cilinder 3 en 4 waren goed geen beschadigingen enz.

Als de compressie goed is zal deze ook goed moeten lopen ,bij cijlinder vervanging zal je ook het lagerwerk moeten bekijken door deze vervanging krijg je een hogere compressie wat funest is voor je lagerwerk, let wel deze moteren hebben gedesaxeerde zuigers wat bij monteren nogal eens mis gaat.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen of stel zelf een nieuwe vraag.