close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Lupo: Vw Lupo 1.2 tdi 3l Automaat Schakelt opeens niet meer

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.3 Tdi 3l

Hallo Best Mensen,

Gister reed ik met mijn Lupo naar kennissen.... en blijkbaar had ik het contact vergeten af te zetten (Mischien heeft het hier mee te maken) na 1anderhalve uurtje te hebben gekletst stap ik in mijn lupo om weg te rijden.. ik dacht ojee contact was ik vergeten maar geen probleem mijn lupo starte meteen! in zet hem in de R ..en ik geef gas ...maar de moter en bak reageerde niet? dus geen versneling daar.. paar keer Afwisselend geprobeerd in de E en R maar niks,Ik heb ongeveer 20m minuten gewacht gestart en hoppa hij pakte de versnelling toen wel ...ik meteen naar huis gereden zon 60 Km Bak schaklelde Perfect! Eenmaal thuis Auto afgezet...ik dacht nog eens proberen en hoppa weer hetzelfde Probleem ik zet hem in de E of R en geen versnelling daar....Ik denk dat het een Kleinigheidje is want anders zou ik naar het eerste voorval.. toch geen 60 Km kunnen afleggen zonder schakelproblemen of wat dan ook....Mijn Auto heeft altijd zijn Beurten gehad bij de Vw dealer ik heb hier een Onderhoudshistorie bij die ver over de 6000 Euro gaat! dus aan onderhouden is er echt geen kosten op gespaard....ik zat Zelf Eigenlijk te denken aan Software Problemen van de bak....of mischiens de Hefboom...en nog iets hij geeft de laatste week inspectie aan dus....jah wie heeft tips wat het kan zijn ik hoor het graag...en ben benieuwd wat de Auto morgen vroeg doet

Geplaatst door

dieno (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[quote=dieno]ik zat Zelf Eigenlijk te denken aan Software Problemen van de bak....of mischiens de Hefboom...en nog iets hij geeft de laatste week inspectie aan dus....jah wie heeft tips wat het kan zijn ik hoor het graag...en ben benieuwd wat de Auto morgen vroeg doet[/quote]
Wat voorkomt is een uitgesleten / gammel schakelmechanisme. Mocht dit zo zijn? is er ook geen basisafstelling mogelijk. In zo'n geval zal het mechanisme vervangen moeten worden. Kosten onderdeel 1200,-

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Zit er nog olie genoeg in de schakel-modulator, willen lekken bij de bak-aansluitingen.

berendonck 0
badge

16 jaar

Ben net Bij de Vw dealer Geweest ze hebben de Auto uitgelezen er was een storing in de bak de bak haalde van alles doormekaar...de bak gereset....maar opeens starte de auto niet meer.??? dus moest de Auto tot morgen laten staan dan zouden naar kijken waarom hij niet starte ...
want met weer uitlezen gaf hij niks aan waarom de auto niet meer starte....naar het resseten van de bak..Ben Benieuwd hoop niet dat ze dalijk nog met een dikke rekening aan komen

dieno 0

16 jaar

[quote=dieno]Ben net Bij de Vw dealer Geweest ze hebben de Auto uitgelezen er was een storing in de bak de bak haalde van alles doormekaar...de bak gereset...[/quote]
Wat ik al zei... dit is voorkennis van een defect schakelmechanisme, hou daar rekening mee, betreft een dure reparatie.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

[quote=paulkelder][quote=dieno]Ben net Bij de Vw dealer Geweest ze hebben de Auto uitgelezen er was een storing in de bak de bak haalde van alles doormekaar...de bak gereset...[/quote]
Wat ik al zei... dit is voorkennis van een defect schakelmechanisme, hou daar rekening mee, betreft een dure reparatie.

Gr. paul[/quote]
De Diagnose van de Vw Garage was....het konden 2 dingen zijn hij perst olie ergens bij de koppeling eruit dus hij lekt olie daardoor is de druk weg om te schakelen.....of iets anders Electronica weet de naam ff niet maar dat ding koste ronde 800 euro maar de bak zelf is niet kapot volgens Vw dus een schakelmechanisme is uitgesloten...maar hun zeiden dus 1 van de 2 dingens is kapot maar ze weten niet welke?Mijn vraag dus hoe kan ik weten als het aan de koppeling 100 procent zou liggen...?? ik kan het natuurlijk zo weten vervang die 2 dingen en het is zeker goed mah jah dat kost veel geld!dus ik hoop dat het probleem bij de koppeling natuurlijk ligt iemand verdere tips?

dieno 0

16 jaar

heb jij de probleem al opgelost ik heb sinds week ook zo een probleem met mijn lupo 3l

msert 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.