Hallo allemaal,
Sinds Oktober 2009 heb ik een VW Lupo. Erg blij met mijn wagentje alleen al gauw problemen...
De auto begint namelijk te stotteren bij 2000 toerental. Soms lijkt het ook alsof hij wat inhoud, en de auto begint te schudden. Zodra ik boven de 2000 toeren kom gaat het weer goed.
Ik ben dan ook meteen naar de garage terug gegaan omdat ik er nog net garantie op had toen dit begon.
Het gaskleppenhuis is vervangen, wat bougies en een kabel.
Hij liep weer als een speer daarna! Maar helaas was dit niet van lange duur... Na zo'n twee weken weer hetzelfde probleem... De ene dag erger dan de andere dag.... En dat heeft naar mijn idee niks te maken met de weersomstandigheden...
We hebben vorige week de accu los gekoppeld zo'n 15 minuutjes, maar het lijkt wel alsof de auto nu helemaal 'in de war' is. Soms slaat hij met het starten al meteen af, een andere keer heeft hij juist erg hoge toeren tijdens het stationair lopen...
Ik heb niet zoveel verstand van auto's, dus ik was heel erg benieuwd of iemand enig idee heeft wat dit zou kunnen zijn? Mijn vriend heeft wel wat verstand van auto's maar weet het nu ook echt niet meer... We hebben overal (waar het volgens ons aan zou kunnen liggen) naar gekeken maar er is niks zichtbaars mis... Gaskleppenhuis is dus net vervangen, luchtfilters goed, bougies goed, enz. enz.
Zou het uit laten lezen van de auto een optie kunnen zijn om te kijken waar het probleem vandaan komt? Iemand bekent met dit probleem???
Alvast bedankt!!!
Groetjes
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jess,
Je kan een paar dingen doen :
* Uit laten lezen, indien een storing aanwezig is, noteer deze even hier incl nummer.
* Gasklephuis in de basisstand laten zetten ( ivm afslaan en onregelmatig stationair toerental )
* Weerstand meten van de koelvloeistof temp sensor zowel bij koude als warme motor.
* Bougiekabels nat sproeien met bv een plantenspuit als de motor loopt.
Zie je bij het laatste vonken, hoor je geknetter of slaat de motor af, dan die betreffende kabel vervangen,
Uit je tekst maak ik op dat ze maar 1 kabel vervangen hebben en niet allemaal ?
Gr Stefan
Ik hoop alleen niet voor je dat je diverse stekkers hebt losgetrokken met contact aan,je creeert dan zelf een storing en dan word zoeken wat lastiger,maar een ervaren VW monteur kent de "vaste probleempjes" wel bij VW.
Even een update:
afgelopen zaterdag ben ik bij de volkswagendealer geweest om de auto te laten uitlezen.
Hieruit kwam naar voren dat het gaskleppenhuis zwaar vervuild was en dat een bougiekabel niet helemaal meer goed is. Bij de vorige garage ben ik dus flink belazerd want er is nooit een nieuw gaskleppenhuis ingekomen volgens vwdealer... :-S En waarschijnlijk ook geen nieuwe bougiekabel(s) want daar leek ook niks aan vervangen te zijn...
Nu is het gaskleppen huis schoongemaakt en uitgeleerd bij de vwdealer en en de bogiekabel is getaped. Ook was er nog een storing (waardoor hij stationair niet lekker liep) maar dat kwam weer voort uit het vervuilde gaskleppenhuis en deze is gereset.
Hierna liep de auto weer als een speer...
Maar ja hoor, een dag later begon het stotteren weer bij 2000 toerental... Om te huilen...
Nu ben ik dus heel benieuwd wat het nog zou kunnen zijn... Alle storingen zijn verholpen maar hij begint zo weer met ditzelfde probleem.
Help!
14 jaar
Hadden ze geen nieuwe bougiekabels op voorraad?
was nog niet nodig volgens vwdealer. Storingen waren weg... Maar misschien wel verstandig deze toch te laten vervangen
14 jaar
Tape om een bougiekabel verwacht ik van beun de haas om de hoek.
Zou investeren in 4 nieuwe bougie-kabels.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar