close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen polo: vw polo 1.3 i niet starten en uitvallen

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: nz 1.3 i

hallo
ik heb hier een vw polo uit bj 1991 motor nz 1.3i multipoint

het probleem is dat hij niet wou starten , heb in middels de bobine/ontstekings module kompleet vervangen
nu is het probleem dat hij wel start en slaat de ene keer wel aan en de andere keer kun je je wezeloos starten
maar dan verrekt de auto het
ik heb zelf het idee dat de spanning/voeding weg valt op de op het bobine blok /module
wie kan mij daar wat meer duidelijkheid over geven

had laatst nog een probleem en dat was dat deze zelfde auto slecht aanpakte bij de koud start en als de motor dan draaide verzoop hij gewoon met gas geven , heb toen de temp. sensor vervangen en was het probleem verholpen maar naar twee dagen kwam bovenstaand probleem

weet niet of dit inverband staat met elkaar
graag hoor ik het

bert

Geplaatst door

berret (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Nieuwe of gebruikte ontsteking? Gaan wel vaak stuk, maar als deze nieuw is, kun je ook de ontwstekingsmodule verdenken.

Siem Bijman 680
badge vip badge

16 jaar

Digijet? is heel gevoelig voor spannings-val van de accu! Probeer eens met startkabels en een extra accu, vaak gehad dat ze dan onmiddelijk lopen.

berendonck 0
badge

16 jaar

Je kunt toch even meten of er spanning op de bobine blijft staan tijdens het starten. Dit zou ook nog veroorzaakt kunnen worden door het bekende contactblokje van het contactslot.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

hallo

hier bert weer

heb mij nu verdiept in de onstekeing
wat blijkt nu als de motor draait is alles goed
maar als hij uit valt dan blijft er wel spanning op het bobineblok/onstekings modul staan
maar als de hall gever geen signaal afgeeft vonkt de bobine ook niet
ga morgen eerst even een andere onsteking proberen en zie dan wel verder
ik hoop dat dit het is ?????

julie horen nog van mij
bert

berret 0
badge

16 jaar

De hall gever gaat ook vaak kapot,aangezien je de rest al vervangen hebt is de kans groot dat dit de storing is.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

Let op voeding en massa van de Hall door een breukje oid! Op het middelste draadje moet je een knippersignaal krijgen met starten

marcel7031 0
badge

16 jaar

meet eens of de injectoren wel worden aangestuurd
had er laatst een waar dit niet het geval was
computer defect

vw_audi 0
badge

16 jaar

hallo
hier bert weer

heb het probleem opgelost was de onsteking zelf
de ene keer deet de hall gever het wel en als de motor een poosje draaide viel de hall gever zo uit
heb er een andere onsteking op gezet en toen was het goed

p.s bedankt voor de reactie,s

berret 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.