Dag samen,
Distributie is vervangen, maar maakt een ratelend geluid, deze was ook te horen voor de distributiewissel.
- Op stationair toerental loopt hij goed.
- Bij het gas geven loopt alles goed tot 3000 tr, hoger gaat hij niet.
- Bij 3000 tr. is deze ratel duidelijk hoorbaar, heeft ongeveer hetzelfde geluid als een bromobiel.
-Op de baan valt het goed mee, bij het rijden zelf kan ik zelf hoger gaan dan 3000 tr, maar het geratel komt dan tevoorschijn (test), onder de 2500 tr. heb ik geen problemen.
-Zou deze geupdate moeten worden, of is er toch iets aan zijn pompverstuivers, nochtan heeft deze wagen ongeveer 130000 km, heb geen idéé, wagen is van een goede vrouwelijke collega van op het werk.
Met de tdi's heb ik geen ervaring, verdeler zegt dat ik er beter kan afblijven, omwille van speciaal gerief dat je voor deze type motoren nodig heb.
Iemand al zo iets tegengekomen ?
Gr.
Jantje
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wagen krijgt geen foutmeling
gr.
Dag samen,
Eigenaar heeft haar wagen bij iemand anders gebracht dat bij een Opel garage werkt maar beweerd dat de distributieriem door mij verkeerd is gemonteerd, één tand verkeerd, en volgens hem raken de kleppen de cilinder, ga deze nakijken.
En toch heb ik mijn twijfels erover,zeker dat ik verschillende D.riemen al hebt vervangen, volgens hem is daarvoor speciaal gereedschap voor nodig.
Ik heb de vorige riem gecontroleerd, waarvan zijn spanning zeer goed was, dus bij een goede spanning kan toch deze niet met één tand of meerdere gesprongen zijn.
Aan de twee stelbouten van de nokkenas ben ik van af gebleven, riem afgetekend, nokkenas en krukas, nieuwe riem af getekend gelijk de oude en 5 maal gecontroleerd betrefd de afstand tss. nokkenas- en krukastandwiel door het aantal tandjes te tellen, en gemonteerd, spanrol aangespannen tot de wijzer juist staat.
Eerst motor manueel een paar rondjes gedraait, voelde helemaal niet dat een klep zou raken, motor gestart en draaide dadelijk, geluid was niet hoorbaar, alleen bij wat hogere toerental, nu het is ook niet de bedoeling om die Opelmech. zwart te maken, helemaal niet, hij zou eens de compressie meten, voor dat hij iets kan beoordelen, volgens mij is er toch iets aan de met deze motor, ben zelf daarvoor bij volkswagen geweest en mijn werkwijze uitgelegd waardoor ze mijn werkwijze niet hebben afgekeurd, en ze zeiden zelf als de kleppen zouden geraakt zijn, zijt er maar zeker van dat de motor niet draaide of onregelmatig, en één tand verkeerd zeker niet juist maar motorisch helemaal geen drama.
Iemand zo iets meegemaakt ?
Gr.
Jantje
11 jaar
Voila jongens en m,
Oorzaak Egr klep.
Gr.
Jantje
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar