close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: VW Polo 6N2 houd in/ stottert bij warm motor deellast (1800-2200

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16v

Beste forumleden,

Ik heb een vw polo 1.4 16v benzine uit 2000.

Tijdje gelden kreeg ik storingslampje ( motor storing en EPC) op mijn dashboard te zien. Mijn gasklephuis bleek vervuilt te zijn door de roet van de EGR. Voor en tijdens het branden van deze lampjes reed de auto goed. De motor draaide goed en het verbruik was ook goed (gemiddeld 1:15.5).

Ik heb het gasklephuis gedemonteerd en schoongemaakt. Alles weer keurig in elkaar gezet. Maar tijdens de proefrit ontstond het probleem. Als de motor warm is en ik tussen de 1800 en 2200 toeren rustig gas geef, begint de motor te stotteren/ in te houden. Bij volgas of als je het gas loslaat is er niets aan de hand. Lijkt/leek mij een egr-probleem.

In mijn enthousiasme was ik vergeten de boel opnieuw in te lezen. Een dag later heb ik dit als nog gedaan. Echter het probleem bleef aanhouden.

Ik heb toen besloten om alles opnieuw los te halen. Ik heb het gasklephuis, gasklep-regelunit, luchtfliterhuis en egr klep + buis los gehaald en (opnieuw) schoon gemaakt. Vervolgens heb ik bij de EGRklep en gasklephuis alle pakkingen plus de luchtfilter vervangen. Vervolgens de EGR en daarna de gasklep opnieuw ingeleerd.

Problemen bleven aanhouden.

Auto opnieuw uitgelezen. Geen foutcodes.

Ik ben van mening dat ik ongeveer alles omtrent de egr en gasklep gebeuren goed gecheckt heb en ben verder gaan kijken. Ik ben gaan googlen. Via deze forum gelezen over mogelijke ontsteking problemen. Bobine en bougiekapels gecheckt met o.a. de beroemde plantenspuit, Geen probleem geconstateerd. Lambda sensoren gecheckt, geen probleem gevonden. De luchtdruk sensor in de inlaat geeft ook gewoon normale waardes aan.

Ik ben ook verder gaan kijken omdat er aan de voorkant van de motor op de versnellingsbak een rode wat grotere stekker los is geweest. Toen de auto op de brug stond, zagen we deze stekker in de verdrukking zitten. Ik denk dat deze stekker van de aansturing van de ontsteking was (weet het niet zeker). Ik heb nog nergens gelezen/ info gevonden dat je iets opnieuw software matig moet restten bij de ontsteking als deze stekker los geweest is. Weten jullie dat?


Nou lijkt me dat er 3 dingen aan de hand kunnen zijn:
- Er is nog een probleem in de motor op een hele andere plek die de motor heeft kunnen verhullen totdat ik het gasklephuis gereinigd had.
- Doordat ik in eerste instantie de egrklep en de gasklep niet opnieuw ingelezen heb, refereert ie nu iedere keer terug naar die verkeerde instelwaarden. (kan dat?)
- Toch iets wat software matig gereset moeten worden door het loshalen van die rode stekker.

Hebben jullie voor me tips?

Ik gebruik VAG-COM als uitlees software.

Alvast Bedankt!!!

Geplaatst door

KL_KH (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dus je krijgt nu steeds de storing dat hij niet ingeleerd is? De egr klep of de gasklep? Zo ja dan eerst zorgen dat ze juist ingeleerd zijn en daarna verder kijken.

ricky 10
badge

12 jaar

Het is opgelost! Ik heb iedere keer verkeerd ingeleerd.
Was vergeten de meetwaardes te wissen.

Bedankt voor je hulp!

KL_KH 0

12 jaar

Ok mooi!

ricky 10
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.