Hallo,
Het geluid van mijn Vw Polo (95) Claxon beviel mij niet, dus heb ik op de sloop een claxon van een Rover 75 gehaald( tweetonige claxon)(12 volt, slakkenhuisvorm)
Nu heb ik de oud standaard claxon van VW eruit gehaald en hiervoor de 2 claxons van de Rover 75 gemonteerd. Deze heb ik (Serie) aangesloten op de bestaande bedrading voor de claxon, hiervoor heb ik ook dezelfde stekker gebruikt en hier de claxon aan verbonden.
Auto starten en proberen:
Hij doet het wel, maar niet het geluid wat ik gewend ben van de Rover 75 toeter. Die hoort klassiek en hard te klinken, hij klinkt nu als een zachte Amerikaanse brandweerauto toeter.
Heb de 2 Claxons (Serie) ook getest op een accu 12 volt en dan klinken de claxons zoals ze horen te klinken.
Waar kan dit aan liggen?
Met vriendelijke groet,
Pim Klunder
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Claxons in serie aansluiten is niet gebruikelijk. Verder moeten ze zo los mogelijk opgehangen zijn. Ze moeten goed kunnen bewegen. Succes.
Omdat je ze nu in serie hebt aangesloten (min van claxon naar plus van andere claxon) werken ze nu op 6 Volt ipv 12 Volt. Wat je moet doen is ze parallel aansluiten, dus de plusdraad op de plus van de ene claxon en de plusdraad ook op de plus van de andere claxon,en met de min moet je het net zo doen,pas dan werken ze beide op 12 Volt.
Kan zijn dat je de zekering ook moet veranderen naar een zwaardere.
Dat gebruik valt wel mee . div. malen gemeten 4 Amp. Groeten.
Ik heb ze parallel aangesloten zoals hieronder:
[url=http://img96.imageshack.us/i/rover75hoor...][img]http://img96.imageshack.us/img96/7479/ro...[/img][/url]
En nu klinkt hij nog steeds hetzelfde.
Is dit de goede manier van aansluiten?
Of zou het nu aan de zekering kunnen liggen?
Zo ja,welke zekering moet ik gaan vervangen in mijn zekeringskastje?
13 jaar
Zo staan ze inderdaad paralel, aan de zekering ligt het niet, misschien wel een slechte massa..
Laat de + kabel eens aangesloten en maak eens apart massa op op de claxon, werkt hij nu wel goed ? Dan weet je tenminste waar je het zoeken moet.
Deze zekering moet het ook wel aankunnen, ik neem aan dat je deze toeter niet 1 minuut achter elkaar laat jengelen..
13 jaar
Zo hoort het inderdaad.
Laat ze beide aangesloten en sluit een voltmeter op de plus en de min ERBIJ aan (dus je meet belast) en dan gaan claxoneren,de voltmeter hoort op dat moment 12 Volt aan te geven (minimaal 11 Volt). Zoniet dan probleem in de bedrading. Zoja dan claxon stuk.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar