auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Polo: Vw polo g40 1991 stationair problemen

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 g40

Beste allemaal...

Ik heb een polo g40 gekocht erbij met als doel deze weer origineel te maken. Verlaging eraf etc.. Nou heb ik een probleem met stationair:

De motor loopt verder prina, maar bij het stoplicht zakt het toerental na een paar seconden naar 750 met als resultaat dat die gaat bokkenen soms zelf uitvalt. Dit is zowel bij koude als warme motor. Bij koude start loopt dke stationair wel eerst goed (choke) maar ook daarna valt die terug. Hij schommeld dus niet echt maar zakt gewoon na een paar tellen(5- 10 seconden) terug.

Ik heb de luchtsensor op de luchtbuis al schoongemaakt en op dit forum gezocht maar nog niets gevonden wat helpt.

De blauwe koelvloeistofsensor zou t kunnen zijn maar merk geen verschil in motorloop als ik de stekker eraf trek. De staat van de lader weet ik nietmaar hij spuugt geen olie de buis in.

Heeft iemand nog tips voorme, liefst specifiek voor g40..

Thnx!

Bastiaan

Geplaatst door

thabass (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Welk toerental draait de motor direct na koude start?
Zou ongeveer 1100-1200 toeren moeten zijn.
Als dit bij jouw auto al lager is dan zou het stationaire toerental zowieso te laag kunnen staan.
Kun je bijstellen met de schroef achter op het gasklephuis.

Ik zou in ieder geval de extra-luchtschuif schoonmaken, deze zit onder het inlaatspruitstuk op de waterbuis.
Gaat een slang naar toe vanaf een intercoolerbuis.
Deze schuif zorgt voor extra lucht na koude start, waardoor hogere stationair toerental.
Klep loopt langzaam helemaal dicht als de motor opwarmt.

Denman 0

13 jaar

Motor draait als die echt koud is inderdaad 1100 toeren, normaal draait die rond de 900 dacht ik.

hij draait ook wel maar valt dus terug naar 750.. als ik bij het stoplicht sta.

zal die buis eens nalopen

thabass 0

13 jaar

Ik heb de extra luchtschuif niet kunnen schoonmaken, hoe kom je daar ooit bij... Ik heb wel zojuist de gasklep probleren schoon te maken. Was wel nodig zat aangekoekte rommel op. Alleen de bovenkant gedaan na openschroeven. Scheelt al een hele hoop. Loopt nu tussen de 950 - 1000 toeren stationair met warme motor! ( weet niet wat normaal is) Hij pakt nog niet helemaal direct op met gas geven, kleine hapering, maar verschil is t zeker!!

Gelijk een vraag erbij. Hoe kan ik het beste de hele gasklep schoonmaken en hoe kan ik deze het beste demonteren?

Thnx!

Bastiaan

thabass 0

13 jaar

Luchtschuif zit op een lastige plek ja, maar met wat gepriegel is hij echt wel los te krijgen zonder het inlaatspruitstuk te demonteren.
Anders eerst maar wat carburateurreiniger in het slangetje vanaf de intercoolerbuis spuiten.

Gasklephuis: stekker los, gaskabel los, slangen los en de 4 inbusboutjes los. Maak vooral het stationairkanaaltje schoon, stationairschroef er ook even uit draaien.
Schoonmaken met carburateurreiniger of remmenreiniger. Het beste met een nieuwe pakking weer monteren.

Denman 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.