Volkswagen Polo: VW Polo mist vermogen en remt minder goed

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4 tdI

Hallo,

We hebben de laatste tijd de indruk dat bij onze polo (36000km) deze veel minder goed optrekt dan vroeger..
Wat ook regelmatig voorkomt is dat als je het gaspedaal indrukt dat de motor schokt en zeer laat reageert..
Motor start perfect.

Wat we ook ondervinden is dat deze ook minder goed remt.
Remmen doet hij zeker nog wel! Maar zeker niet zo goed meer dan vroeger.
Wat hierbij ook opvalt is dat als de auto even stilgestaan heeft dat het rempedaal steenhard staat.
Vanaf het moment dat je de motor start is dit weer opgelost.

Wat kan de oorzaak hiervan zijn? En kunnen deze 2 problemen dan ook met mekaar iets te maken hebben?

We krijgen voor deze problemen geen foutmeldingen....

Alvast bedankt!

Fuelburner 001

Geplaatst door Fuelburner 001 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

kaleido 1 (1715) PRO, 10 jaar geleden

Zou je vacuumcircuit eens nalopen , als dit lekt , krijg je dit soort verschijnselen.
Rembekrachtiger.
Slang tussen rembekrachtiger en spruitstuk.
Indien aanwezig , vacuümpomp en aansluitingen enz.

Fuelburner 001 (0), 10 jaar geleden

Heb er ook aan gedacht en eens gecheckt, maar ik vind zichtbaar of voelbaar niets van lek. Ook heb ik dit getest door er bv water met wat zeep op te spuiten terwijl de motor draait maar ik kan niets zien.
Misschien een andere, betere, manier om dit te testen? :).
Kan ook het motorvermogen iets te maken hebben met het vacuüm verlies?
Alvast bedankt voor je reactie!

kaleido 1 (1715) PRO, 10 jaar geleden

Dat klopt ook een vacuum systeem blaast niet , zoals het wordt vacuum ook al zegt , lucht wordt naar binnen gezogen , dus belletjes zul je niet zien.
Als het mengsel te arm wordt , heb je ook geen vermogen.
Auto al eens uit laten lezen op foutcodes ?

Fuelburner 001 (0), 10 jaar geleden

Ook al waar.. :). Heb je soms een manier om dit te kunnen zien? Want zichtbaar zie ik geen problemen..
Zal het nog eens goed checken.
Laten uitlezen heb ik nog niet gedaan.
Maar wou eerst enkele meningen hebben voor ik terug ga naar de verkoper van de wagen.
We hebben namelijk nog garantie tot mei 2014 maar hebben al enkele probleempjes gehad en vertrouw die mens niet enorm.
Auto's verkopen doet hij precies graag maar de problemen nadien oplossen is iets anders..

oldford (0) PRO, 10 jaar geleden

Een diesel waarvan het mengsel te arm wordt?
Mengsel is bijna altijd arm tot super arm. Dat is het hele idee achter de diesel motor.

Als het vacuüm afwezig is zou je turbo wel eens niet (goed) kunnen werken.
Dat beperkt het motorvermogen.

Fuelburner 001 (0), 10 jaar geleden

Dus de oorzaak wijst wel meer naar ergens een vacuümlek? Alvast bedankt!

kaleido 1 (1715) PRO, 10 jaar geleden

Inderdaad , even niet goed op gelet ? , stond er niet eerst benzine ? of last van de kalkoen ha ha.

Fuelburner 001 (0), 10 jaar geleden

Nene, het is een diesel hoor.
Hoe spoor ik dit het beste op? Met remmenreiniger of zijn er eventueel andere manieren?

kaleido 1 (1715) PRO, 10 jaar geleden

Een sissend geluid , als je de motor afzet , met remreiniger gaat de motor anders lopen.

Fuelburner 001 (0), 10 jaar geleden

ik hoor idd een klein beetje een sissend geluid. maar kan niets vinden..

kaleido 1 (1715) PRO, 10 jaar geleden

Luister eens bij je rempedaal binnen in de auto.
Denk waar het sist je probleem zit , Ze zeggen tegen mij altijd goed zoeken !

Fuelburner 001 (0), 10 jaar geleden

Ah, zal ik zeker eens checken!
Terwijl je het pedaal indrukt ofzo? Of dat maakt niet uit?

Alvast bedankt!

kaleido 1 (1715) PRO, 10 jaar geleden

Met je pedaal spelen, als je dan gesis hoort is je rembekrachtiger lek.
Deze dient dan vervangen te worden.

Brum1467 (0), 10 jaar geleden

Bij stilstaande motor heb je geen rembekrachtiging en is het dus normaal dat het pedaal hard aanvoelt. Logisch dus dat dit probleem zich oplost als demotor wordt gestart.

Verder remmen nalopen op staat van de remblokken, schijven en remvloeistof. Voor het vermogensverlies rest niets anders dan uitlezen, als je tenminste niet onnodig onderdelen wilt vervangen.

kaleido 1 (1715) PRO, 10 jaar geleden

Even alles lezen christiaan .
Ook als de motor uit staat zal er nog vacuum op het systeem blijven staan , pas na een paar keer het pedaal in te hebben getrapt verdwijnt dit , is het eerder weg is het systeem lek.
Bij het testen van de bekrachtiger wel de motor laten lopen .

Brum1467 (0), 10 jaar geleden

Kaleido,ts geeft aan dat het pedaal hard is als de wagen een tijdje heeft stilgestaan. Zodra de motor wordt gestart is het probleem over. Volgens mij hoeft dit niet te duiden op een probleem. Het vacuum blijft namelijk niet oneindig in stand bij stilstaande motor. Wellicht kan ts aangeven hoelang het vacuum wel in stand blijft?

Fuelburner 001 (0), 9 jaar geleden

Probleem was een vacumlek aan de rembekrachtiger..

kaleido 1 (1715) PRO, 9 jaar geleden

Bedankt voor de feedback .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.