Heb een POLO van 2000 bwj met elektrische ramen ,nu mijn vraag gisteren had ik mijn polo geparkeerd na een half uur ongeveer kom ik terug en tref ik mijn autoruiten helemaal open naar beneden ik terug in de auto ,en heb ik met de elektrische ruiten schakelaar terug omhoog dicht gedaan en het ging dicht, EN VANDAAG S'MORGENS TREF IK HET ZELFDE PROBLEEM ALLE TWEE RAMEN STAAN NU WEER GANS OPEN NAAR BENEDEN.EN HET GAAT NU NIET MEER OMHOOG DICHT HET BLIJFT HELE TIJD OPEN IK HEB MET DE SCHAKELAAR EN MET DE SLEUTEL IN DEURSLOT GEPROBEERD NIKS WIL LUKKEN (deurslot sleutel in de slot paar seconden in sluitpositie gehouden maar ook niks ik hoor alleen maar een tik van de elektrische raammotor maar geen beweging ruiten gaan niet naar boven)
KAN IEMAND MIJ HELPEN WAT ZOU HET KUNNEN ZIJN?
Bij voorbaat dank,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe voelt de sleutel aan in beide deuren als je die draait? Voel je net zo veel weerstand naar links en rechts en werkt de centrale vergrendeling op deze manier? Voel je een lam slot dan slotcilinder controleren.
Dit kan verder in princiepe alleen maar liggen aan of je drukt zelf onbewust op de knop van de afst.bediening. (dat komt vaker voor dan je denkt bijvoorbeeld in kontzak en dan erop zitten) of er is een deurslot stuk waardoor deze de comfortschakeling aanstuurd wat je normaal zelf met de sleutel doet door hem vast te houden.
Laat hem even uitlezen.
Sleutel voelt aan beide richtingen en beide deuren gelijke weerstand.Hierbij wil ik ook zeggen dat de CV niet werkt was al zoo toen ik gekocht had probleem was de vacuumpomp(zie afbeelding) maar de vacuumpomp (die rechts achter bij de lichten in de koffer,6N0 962 257 A) zit heb ik vandaag in de occasie gevonden die ik morgen mag gaan halen hiermee hoop ik dat de CV opgelost zal zijn.En bij de afst.bediening is de batterij leeg brand geen licht meer in begin was er heel weinig licht te zien ja na zoveel weken is die helemaal op.Met de deurslot weet ik niet precies wat u bedoeld ?Sleutel past in en draait zonder probleem in beide richtingen,als de deurslot stuk zou zijn hoe zou ik dat kunnen ondervinden?
Toen ik de auto wou starten ging die ook nietmeer klinkt als de batterij plat is,voordat ik de auto startte hoorde ik een voortdurende tik of klik geluid aan de passagiers zijde kwam volgens mij in de deur v/d passagierskant,wat zou in de deur zijn die de batterij leeg heeft gedaan?
In deze site heb ik gelezen over de comfort module als men de sleutel draai en beetje langer vasthoudt en de ramen gaan dicht of open dan zou de mijne POLO dat wat men comfort module noemt ook hebben en zou dat ook het oorzaak kunnen zijn?
Comfortschakeling is dat zelfde als comfort module?
Waar zit die comfortschakeling of die comfort module?
VW POLO bwj:2000,6N2,1.4mpi,2deurs,44kw,motor code AUD
Bij voorbaat dank,
Groetjes,
Ramy
12 jaar
is er niemand die mij kan helpen
MVG
12 jaar
kan iemand mij helpen AUB nu met dat slecht weer ook nog
12 jaar
Gebruik de zoekfunctie eens,ik heb dit ook bij een audi gezien.
Was toen de comfortmodule die kapot was als ik me het goed kan herinneren.
Die kwam s'ochtends bij de auto stonden steevast de ramen open.
12 jaar
primera p11 bedankt voor uw reactie,
Als het van de comfort module is waar zou die zijn bij de POLO die ik heb?
VW POLO bwj:2000,6N2,1.4mpi,2deurs,44kw,motor code AUD
12 jaar
De comfort module zit links onder het dashboard,zeg maar links van het stuur onder je dashboard.
Daar zitten torxen en daaronde moet tie zitten.
Een zwart plastic kastje met twee stekkers erin als ik me niet vergis.
12 jaar
heb vandaag de raam mechanisme los gedaan en heb raammotor zo aangetroffen (zie afbeelding 2).
En heb naar mijn weten geprobeerd te testen maar ik hoorde alleen maar een klik geluid van de raammotor maar de kleine tandwiel die je van buiten ziet draaide niet (zie afbeelding 1) en heb ik de andere kant raammotor ook zo getest en die draait ook niet dan denk is het misschien een slechte toeval dat de alle twee kanten raammotor defect zijn of is dit normaal of doe ik het verkeerd met testen?Als men klik geluid hoort is die dan nog goed of moest die dan zo te testen wel draaien ?
Ik heb ook de grote tandwiel die binnen is ook gecontroleerd maar geen versleten tandjes te zien op het wiel had gedacht eventueel als die slecht was een modificatiesetje te kopen heb hier problemcar gelezen weet ook niet of dat wel voor de mijne geschikt is wou toch proberen.
Kan iemand mij een goede raad of tips geven?
Ik Bedank jullie allen !
En bijde ene raammotor heb ik gezien dat de achter kant verbrand was.(zie afbeelding 2)
12 jaar
Nog nooit zo gezien dat aangebrande vlak, is het wel echt doorgefikt? Want het is iets van metaal en dat smelt niet zomaar maar het is zo en zo niet goed dus ik zou denk ik die ruitmotor vervangen voor precies hetzelfde type (hetzelfde onderdeelnummer).
Dat de andere kant niet werkt zou kunnen komen omdat die door de doorgebrande ruitmotor wordt aangestuurd maar om dat zeker te weten kan je dat zien op een schema.
bedankt ricky,
Ik ben al hele tijd aan het zoeken naar de hetzelfde onderdeel nummer maar tevergeefs ik denk dat ik toch maar een nieuwe gaat bestellen bij VW dealer.
Zou iemand mij kunnen zeggen waar dat ik kan vinden voor minder prijs of kan bestellen voor een aantrekkelijke prijs?
Onderdeelnummer :6N3 959 802 D
Bij Voorbaat Dank
12 jaar
Probeer de sloperijen (even Googlen) of een automaterialenzaak.
www.onderdelenlijn.nl
Ja precies, maar bel de dealer ook even op en geef hun dit onderdeelnummer zodat ze dit invoeren op hun systeem want dit nummer gaat waarschijnlijk over op een ander nummer (kan wel 3x overgaan) en je kan dus eventueel 1 van die onderdeelnummers gebruiken om er 1 tweedehands te vinden. Beste is wel als je het meest recente nummer kan vinden.
bedankt voor jullie reactie's allemaal,
heb bij de sloperij na veel zoeken en bellen gevonden en heb het nu al probleem opgelost nu werkt mijn CV en Elektrische ramen terug goed .
Dank zij jullie tips en ideeën bedankt jullie allemaal ,
het doet mij een hele goede gevoel dat men zo een forum bestaat waar men hulp kan vragen
Met vriendelijke Groeten
ramy
12 jaar
Dat is isolatie kit , motor is waarschijnlijk erg heet geworden en heeft deze kit doen smelten.
Ferrie, probleem is opgelost...
ramy, bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar