Jullie advies,
Ik heb een VW polo uit 2003 (automaat).
Op een gegeven moment (2mnd geleden) startte hij voor geen mogelijkheid meer. Wij naar de dealer om hem na te kijken.
Hier bleek dat veel vervangen moest worden:
4x Bougies en bobine, maar ook distributieriem. Kosten 1700 euro :(
Nu is het zo dat als ik nu een klein stukje (5min) mee rij, en daarna weer wil starten, dan doet ik het niet. Pas na 6x ter proberen, dan wil ie misschien wel.
Maar als ik eerst een stuk ga rijden (dat de auto lekker warm wordt) daarna heb ik helemaal geen problemen.
Weten jullie wat hier aan de hand is, help.
Gr Erwin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Erwin,
Lijkt er meer op dat de dealer het niet weet en maar een lekker hoog bedrag noemt om je nooit meer terug te (willen) zien.... Ga eens naar een goede universeel,die hebben ook de juiste apparatuur om de motor eens uit te lezen. Daarbij ook de parameters controlen,zoals brandstofdruk,koelvloeistoftemp enz...
We zijn gewoon naar de VW Dealer geweest
Ik vond het geen service, hier hebben ze het gemaakt, het leek ook eerst gewoon goed, tot ie op een gegeven moment weer kuren ging geven.
Heeft toch iemand een idee wat er aan de hand.
12 jaar
Bedoel je dan dat hij niet start? Dus dat je niks hoort als je sleutel omdraait? Of start hij wel maar slaat niet aan?
Je zou storing uit moeten laten lezen en kijken welke storing erin staat, bij geen storing zou dit nog wel eens de BDP sensor kunnen zijn (mits hij dus wel start maar niet aanslaat) maar is een gokje.
4x bougie's is opzich normaal om te vervangen maar dan ook nog een bobine erbij is teveel van het goede, dat klinkt meer als voor de zekerheid mee vervangen terwijl hij misschien nog goed was..
Die tandriem zullen ze waarschijnlijk wel hebben opgegeven omdat hij waarschijnlijk nog nooit was vervangen en ook gezien leeftijd. (zoja dan is dat wel een goed advies van die dealer gezien om welke motor het gaat).
Soortgelijk probleem gehad met een Seat Cordoba met 1.4 16V BBY-motor.
Volgens de VAG-tester van de dealer was alles in orde.
Via via een tip gekregen om de aandacht te richten op de temperatuursensor die in het thermostaathuis zit.
Dit bleek ook de boosdoener te zijn.
De sensor gaf wel een signaal waardoor de VAG-tester geen foutmelding gaf , maar de sensor gaf niet de juiste waardes.
Bij een warme motor "dacht" de sensor dat de motor koud was en kreeg de motor bij het starten een te rijk mengsel met als gevolg dat de motor verzoop.
Op de gok heb ik de sensor van een tientje of drie vervangen en sindsdien nooit meer startproblemen gehad.
Misschien het proberen waard.
12 jaar
Terug gaan naar de dealer en garantie op reparatie claimen,klacht is nog niet opgelost.
kan idd tempsensor zijn,maar kan ook manier van starten zijn.
Als je doorstart spring tie dan ook niet aan?.
Sommige houden een halve tel de startpositie aan en laten dan los.
En misschien heeft de dealer die distributieriem wel gedaan omdat tie aan de km's zat.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar