als de wagen binnengebracht werd, starte de wagen koud enorm slecht.
die oorzaak is opgelost, krukaspoelie onderaan beetje uitgelopen, de centrale bout was losgekomen! heb dus de poelie en d-riem + spanrol vv. motor starte onmiddelijk perfect, heb dan de pomp nog een klein beetje bijgesteld, tot perfect in het midden van de grafiek.
maar nu als hij warm stilgelegd word moet je ongeveer 5 seconden starten alvorens hij aanslaat.
als je het temperatuur contact afkoppeld is het beter. (temperatuur contact gecontroleerd met vag com, waarden ok)
weet er iemand raad?
mvg kris
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Kris,
Ik heb het idee dat de temperatuur sensor zelf deze storing veroorzaakt. Ook hoor ik iedereen zeggen dat als de poelie losgelopen is de krukas opzeker gevlakt moet worden omdat anders de poelie zo weer los loopt.
Ik hoop dat je hier wat mee kan.
Groetjes,
Harrie
Je zegt dat als je de stekker van de temp.sensor lostrekt dat ie dan beter aanslaat,want dan zit jou probleem in de startmotor,meet de startsnelheid maar eens met de vas-kast,is waarschijnlijk te laag.
De ecu neemt dan bij de koude start genoegen met een iets te laag starttoerental,maar bij een warme motor niet.
Ricky
Ter aanvulling op Ricky. Dit kan dit ook soms gewoon aan de accu liggen. Want inderdaad de startsnelheid van de startmotor is waarschijnlijk de oorzaak.
mischien klink het lullig maar heb je de brandstof leidingen wel goed om zitten als retour en aanvoer verkeerd om zit loopt ie wel maar dan moet ook inhouden bij ong.2500/3000rpm
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar