Volkswagen Golf: wat is er aan de hand???

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo

Mijn zus heeft 4jaar geleden een golfie gekocht met lpg. Echter is deze auto nooit goed geweest.
Sinds het begin had ze problemen met de LPG. Als ze de auto ging starten moest er altijd extra gas bij anders viel die uit ( gebeurde tijdens het overschakelen van benzine naar lpg).
NIEMAND maar echt NIEMAND wist wat er aan de hand was. Volgens de LPG-mensen was dit normaal ( geloof ik nix van ).
2jaar geleden had ze een nieuw probleem. Deze keer was het niet kunnen starten van de auto. De auto wilde dus soms wel en soms niet starten.( dus de motor ging wel draaien maar sloeg niet aan)
En weer het zelfde verhaal. NIEMAND wist wat er aan de hand was. De auto is 1 week bij de garage geweest en elke dag werd deze door een monteur gestart. Elke dag ging golfie ook starten. Kreeg ze hem terug. Hij start niet :(. Mijn zwager had op gegevend monent de MMS in de koelkast gezet om te kijken of de temperatuur hierop invloed kan hebben. Nix opgelost. Vervolgens nieuwe MMS aangeschaft. Week later zelfde probleem. Naar de LPG-mensen gaan had geen zin. Ze zeiden dat als ie op benzine start dan heeft het nix te maken met LPG.
Op een of andere manier is er nu nix aan de hand. Nix gerepareerd en de auto start elke dag.
Maar nu heeft ze weer problemen.

Probleem nummer 1
2 weken geleden wide de auto niet meer stationair lopen dus naar de garage gebracht en die stapenmotor-unit vervangen. Hij reed prima 1 week lang. Nu is het zo dat als je voor de stoplichten staat en je geef kleinbeetje gas bestaat stationair niet meer. Auto gaat meteen uit. Als je tijdens het rijden de koppeling indrukt en het gaspedal niet aanraakt gaat ie WEL in zijn stationairfase. Op de benzine rijdt ie prima maak niet uit wat je doet.

Probleem nummer 2
Sinds 3 weken moet je elke 2 dagen koelvloeistof bijvullen omdat deze helemaal op is :S . Geen lekage te vinden de dop sluit goed dicht. Het enige wat ik raar vind is een sisend geluid als de motor warm is geweest. Iemand vertelde mij dat dit een soort ontluchting was ( ventiel als er te veel druk aanwezig is ofzo) maar zelf heb ik daar nooit opgelet.
WIE WEET DE OPLOSSING VAN DIT MYSTERIOUSE VERHAAL. ( dat meisje wordt geeeeek!!!! )

Witek12275

Geplaatst door Witek12275 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

mart-vervoort (0) PRO, 17 jaar geleden

koppakking defect/cilinderkop

omega8258 (0), 17 jaar geleden

idd, koppakking of kop krom/gescheurd...

Witek12275 (0), 17 jaar geleden

Ok....dit klinkt niet echt positief. Hebben jullie enig idee hoeveel zoiets kost? Want deze auto heeft al 260.000km gelopen dus is niet meer dan 1000euro waard. Ik weet niet of het zin heeft.

Witek12275 (0), 17 jaar geleden

Hij zuipt olie ook heel erg. Het is zn 2liter op 2500km

omega8258 (0), 17 jaar geleden

ols hij ook zoveel olie zuipt en koelvloeistof, denk ik je kop/blok gescheurd is.

voor mijn eigen auto (Opel Omega) heb ik 1250€ betaald voor een andere kop, alles inbegrepen.

Witek12275 (0), 17 jaar geleden

Volgens de garage is de kop en de koppakking goed. Vandaag even geweest. Wat kan het dan nog meer zijn want die olie zie je ook nergens uitlopen ofzo.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Witek12275]Volgens de garage is de kop en de koppakking goed. Vandaag even geweest. Wat kan het dan nog meer zijn want die olie zie je ook nergens uitlopen ofzo.[/quote]
dat kan deze beste man wel zeggen, een inwendige scheur in de cilinderkop is nog altijd mogelijk, maar heeft deze beste man de kop ook afgeperst? ''ik dacht het niet'' dan blijft het gissen... en gissen is missen.

paul,

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.