Hier polo binnen met volgend probleem cilinderoverslag 1 en 2.
omdat er nog maar kort ervoor nieuwe bougie's gemonteerd waren dachten we dat het de bougie kabels waren. Nieuwe gemonteerd en gaan mee rijden auto trok goed door zonder stotteren,dus we dachten probleem opgelost.
2 weken later belt de klant dat het probleem er terug is bij nazicht bleek zelfde fout code's cilinder 1 en 2 overslag nu controleren we de bougie's van 1 en 2 en zien we dat bij de 2 de cilinder de porcelijnen huls gebarsten is.
we monteren nieuwe bougie's met het gedacht er kan altijd wel eens een slechte tussen zitten.
een grote maand erna belt de klant terug dat het probleem terug gekomen is bij nazicht terug overslag van cilinder 1 en 2 en terug bougie gebarsten van cilinder 2.
nu hebben we terug nieuwe bougie's gemonteerd en een nieuw bobine en hopen we op goed resultaat.
nu is men vraag heeft er al iemand zo'n dergelijk probleem gehad? want zelf hebben we het raden naar waarom de bougie van cilinder 2 telkemale barst terwijl het bougie gat proper is.
alvast bedank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk druk je met de bougiedop tegen het porselein aan bij montage en dat komt wellicht doordat de hoek van montage ongunstig is. Wij hebben dit zelf ook ondervonden bij het wisselen van bougies. Bij een Simca indertijd! De storing kwam niet direct maar een week later.
Zie je vanaf de dop ook een kruipspoor lopen over het porselijn een soort roetspoor? in dat geval een slecht dop en daardoor overslag via de buitenkant van de bougie naar massa met scheuren tot gevolg.
Niet per ongeluk met het vastdraaien het porselein geraakt waardoor deze gaat scheuren later?
Of compleet verkeerde warmtegraad van de bougie? hoe zien de isolators er uit?
toch wel vreemd een vw specialist???gewoon kapotgedraait bij montage.
13 jaar
We hebben het 2 maal nagezien de warmtegraad is zeker goed en je moet bij deze modellen van polo al een zeer grote kunstenaar zijn om de bougie's slecht te monteren want de schacht waar de bougie in zit is er maar juist voldoende plaats om met de bougie sleutel te passeren dus je centert al met de bougiesleutel alleen en je kan er zonder problemen aan om te lossen en te spannen. het is inderdaad een kruipspoor over de porselijn maar zowel bij de eerste maal als bij de maal na vervangen van bougie's trekt de motor goed door ook vanuit laag toerental.
nu we zullen zien wat het nu wordt.
alvast bedankt
Kruipspoor duidt op overslag, deze kan de isolatie doen scheuren..
Controleer of vervang de kabels/doppen...
probleem opgelost.
het was inderdaad de binnenkant van de nieuwe bougiekabel die doorsloeg.
klant kwam terug binnen met het zelfde probleem maar nu was de bougie nog niet gebarsten kabel vervangen en de klant is nu al terug een paar weken aan het rijden zonder klachten.
de bougie kop was blijkbaar de oorzaak een nieuwe kabel kan ook defecten vertonen.
alvast bedankt voor ons op goede spoor te zetten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar