close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Lt 35: wil niet starten

Bouwjaar: 1981, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.4

enkel met starpiloot krijg ik hem aan de praat , en dan blijft hij draaien ,
zonder startpiloot , slaat hij niet aan , en trekt heel de batterij plat
kent er iemand dit probleem ?
kristof

Geplaatst door

stoffel9 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

begin eens met compressie meten .
nadat je eerst de gloei installatie nagezien hebt.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

16 jaar

hoe kan ik dat nakijken ? op dat gebied ben ik een leek .
hoe meet ik de compressie , en waar moet ik op letten bij het nakijken van het gloeisysteem ?
kristof

stoffel9 0

16 jaar

Zomaar nakijken kan je je compressie niet, daar heb je speciale apperatuur voor nodig. Je gloeiinstalatie kan je wel zelf testen, maar wees voorzichtig. Het kan ook zijn dat je brandstofsysteem niet goed afsluit, hierdoor komt er lucht in het systeem, daardoor slaat de motor niet aan en bij een wat oudere accu is deze ook zo plat. groet Thijs

matthijs1 0
badge

16 jaar

de retourleiding is afgebroken aan de pomp van de tank , kan dit de oorzaak zijn ?
vorige week is er een revisiepomp gemonteerd omdat de vorige stuk is en toen kon hij nog wel lopen indien hij in gang werd getrokken
kristof

stoffel9 0

16 jaar

dat is mijn vorig probleem
nu is dit opgeduikeld
kristof

stoffel9 0

16 jaar

is er iemand die zou weten hoe ik dit kan oplossen ?
kristof

stoffel9 0

16 jaar

zo te horen is het probleem lucht in het branstofsysteem

gerrit1981 0

16 jaar

hoe kan ik dat verhelpen ?
kristof

stoffel9 0

16 jaar

de retour was afgebroken op de tank? klopte dat of had je dat al verholpen?

gerrit1981 0

16 jaar

dat klop inderdaad , dit heb ik nog niet hersteld , daar het niet de originele tank is , kan ik ook niet zomaar de eerste beste pomp gaan kopen of bestellen .
moet de retour ook luchtdicht zijn ?
kristof

stoffel9 0

16 jaar

ja de retour moet aangeloten zijn op de tank anders kan er lucht terug lopen naar de pomp .probeer anders een jerrycan vullen met diesel de toevoerslang erin en de retour erin dan ontluchten met de verstuiverleidingen een slag los .starten totdat er brandstof komt bij de vertsuivers .dan dichtdraaien slaat hij dan aan dan ligt het probleem in de leiding of filter .is dit echter niet het geval dan is de pomp toch niet in orde< neem aan dat de stopknop geactiveerd wordt>

gerrit1981 0

16 jaar

ik kan je volgen , maar met de stopknop , ben ik het noorden kwijt .
kristof

stoffel9 0

16 jaar

[quote=matthijs1]Zomaar nakijken kan je je compressie niet, daar heb je speciale apperatuur voor nodig. Je gloeiinstalatie kan je wel zelf testen, maar wees voorzichtig. Het kan ook zijn dat je brandstofsysteem niet goed afsluit, hierdoor komt er lucht in het systeem, daardoor slaat de motor niet aan en bij een wat oudere accu is deze ook zo plat. groet Thijs[/quote]
Ook je retour. Het hele systeem behalve je tankontluchting moet dicht zijn. suc6

matthijs1 0
badge

16 jaar

zet er gewoon rechtstreeks 12 op dan moet hij tikken en starten als dat het probleem is

gerrit1981 0

16 jaar

12 volt op zetten dan hoor je een tik

gerrit1981 0

16 jaar

ok , morgen proberen ,bedankt gerrit en mathijs , ik zal morgen feedback geven over de vorderingen en of het al dan niet opgelost is
kristof

stoffel9 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.