Volkswagen Lt 35: wil niet starten

Bouwjaar: 1981, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.4

enkel met starpiloot krijg ik hem aan de praat , en dan blijft hij draaien ,
zonder startpiloot , slaat hij niet aan , en trekt heel de batterij plat
kent er iemand dit probleem ?
kristof

stoffel9

Geplaatst door stoffel9 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen LT? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

jan T (20) PRO, 16 jaar geleden

begin eens met compressie meten .
nadat je eerst de gloei installatie nagezien hebt.

groetjes jan.

stoffel9 (0), 16 jaar geleden

hoe kan ik dat nakijken ? op dat gebied ben ik een leek .
hoe meet ik de compressie , en waar moet ik op letten bij het nakijken van het gloeisysteem ?
kristof

matthijs1 (0) PRO, 16 jaar geleden

Zomaar nakijken kan je je compressie niet, daar heb je speciale apperatuur voor nodig. Je gloeiinstalatie kan je wel zelf testen, maar wees voorzichtig. Het kan ook zijn dat je brandstofsysteem niet goed afsluit, hierdoor komt er lucht in het systeem, daardoor slaat de motor niet aan en bij een wat oudere accu is deze ook zo plat. groet Thijs

stoffel9 (0), 16 jaar geleden

de retourleiding is afgebroken aan de pomp van de tank , kan dit de oorzaak zijn ?
vorige week is er een revisiepomp gemonteerd omdat de vorige stuk is en toen kon hij nog wel lopen indien hij in gang werd getrokken
kristof

stoffel9 (0), 16 jaar geleden

dat is mijn vorig probleem
nu is dit opgeduikeld
kristof

stoffel9 (0), 16 jaar geleden

is er iemand die zou weten hoe ik dit kan oplossen ?
kristof

gerrit1981 (0), 16 jaar geleden

zo te horen is het probleem lucht in het branstofsysteem

stoffel9 (0), 16 jaar geleden

hoe kan ik dat verhelpen ?
kristof

gerrit1981 (0), 16 jaar geleden

de retour was afgebroken op de tank? klopte dat of had je dat al verholpen?

stoffel9 (0), 16 jaar geleden

dat klop inderdaad , dit heb ik nog niet hersteld , daar het niet de originele tank is , kan ik ook niet zomaar de eerste beste pomp gaan kopen of bestellen .
moet de retour ook luchtdicht zijn ?
kristof

gerrit1981 (0), 16 jaar geleden

ja de retour moet aangeloten zijn op de tank anders kan er lucht terug lopen naar de pomp .probeer anders een jerrycan vullen met diesel de toevoerslang erin en de retour erin dan ontluchten met de verstuiverleidingen een slag los .starten totdat er brandstof komt bij de vertsuivers .dan dichtdraaien slaat hij dan aan dan ligt het probleem in de leiding of filter .is dit echter niet het geval dan is de pomp toch niet in orde< neem aan dat de stopknop geactiveerd wordt>

stoffel9 (0), 16 jaar geleden

ik kan je volgen , maar met de stopknop , ben ik het noorden kwijt .
kristof

matthijs1 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=matthijs1]Zomaar nakijken kan je je compressie niet, daar heb je speciale apperatuur voor nodig. Je gloeiinstalatie kan je wel zelf testen, maar wees voorzichtig. Het kan ook zijn dat je brandstofsysteem niet goed afsluit, hierdoor komt er lucht in het systeem, daardoor slaat de motor niet aan en bij een wat oudere accu is deze ook zo plat. groet Thijs[/quote]
Ook je retour. Het hele systeem behalve je tankontluchting moet dicht zijn. suc6

gerrit1981 (0), 16 jaar geleden

zet er gewoon rechtstreeks 12 op dan moet hij tikken en starten als dat het probleem is

gerrit1981 (0), 16 jaar geleden

12 volt op zetten dan hoor je een tik

stoffel9 (0), 16 jaar geleden

ok , morgen proberen ,bedankt gerrit en mathijs , ik zal morgen feedback geven over de vorderingen en of het al dan niet opgelost is
kristof

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.