close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Witte rook uit de uitlaat

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9@130pk

Beste experts,

Een paar dagen geleden het omschreven voertuig gekocht. Op het moment dat ik ermee wegrijdt, hangt er een witte rookwork achter de auto,
dit is een aantal keer gebeurd, ook met een warme motor. Ik ben gewezen op een evt. lekke koppakking, alleen de koelvloeistof blijft mooi op
peil. De auto rijdt bij normaal gebruik ook erg netjes, 1:19 ongeveer of zuiniger. Ik heb het probleem aangegeven bij het garageberijf, deze hebben
via zo'n stekker bepaalde waardes uitgelezen. Ze vertelden mij dat als de koppakking gescheurd zou zijn, dat het peil qua koelvloeistof wel lager
zou zijn geweest. Uit de uitgelezen waarden concludeerde men dat de auto waarschijnlijk softwarematig getuned is, ik kan dit voor 35 euro laten
uitlezen en laten bevestigen door een ander bedrijf. Men dacht dat het mogelijk aan het tunen lag dat er witte rook uit de uitlaat komt, omdat het
mengsel door het tunen is veranderd. Ik hoop dat iemand weet of dit kan kloppen of dat een andere oorzaak waarschijnlijker is. De witte rook
is overigens niet constant het geval, een paar keer per dag gebeurt dit. Raden jullie me ook aan de 35 euro uit te geven om te bekijken of en hoe
de auto getuned is?

Geplaatst door

Light (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Verstuiver blijft nu en dan hangen?

Met witte rook constant zou het de koppakking met vloeistof verlies kunnen zijn, maar je vloeistof blijft op peil.

Met tunen verwacht ik eerder zwarte rook, meer diesel inspuiting.

Cor1822 0
badge

16 jaar

Als het goed is heeft deze een egr koeler achterop het blok die gekoeld wordt door de koelvloeistof,deze gaan nog wel eens inwendig lek en zo komt er dan koelvloeistof in de motor terecht.

ricky 10
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.