Volkswagen Golf: witte rook uitlaat bij stationair draaiende motor

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi 110pk

Het probleem met de witte rook uit mijn uitlaat heb ik voor de vakantie al op dit forum geplaatst. Nu na 3500km vakantierijden met caravan is het probleem van witte rook bij stationair draaien nog steeds niet opgelost.
Voor de vakantie alles laten controleren door de vw dealer. Echter zonder resultaat. De motor heeft geen olie verbruikt en ook geen koelvloeistof. Echter bij elke file of stoplicht begon de motor wederom enorm uit de uitlaat wit te roken. Het enige wat ik kon doen is bij een stoplicht of file het toerental te verhogen tot 1500 rpm. Dan was er geen witte rook. Dit is een vervelende gedoe waardoor ik de auto ook bijna niet gebruikt heb. Tijdens de rit naar het vacantie adres en naar huis , mits ik maar niet hoefde te stoppen, verliep perfect.
Ik ben hier nu bijna een jaar mee bezig. Geen garage die dit probleem voor mij kan oplossen en inruilen van zo'n
auto is ook geen optie.
Ik zou dan ook supergraag willen dat iemand voor mij de pasklare oplossing heeft.

Werkzaam heden auto: egr afgedopt
katvervanger laten plaatsen
achterste demper vervangen ivm restanten olie hierin.
brandstofpomp laten controleren bij een revisie bedrijf
oliekoeler gecontroleerd op olie resten (er zat enige smeersel in. De garage heeft dit
schoongemaakt en de auto een uur laten draaien zonder problemen toen, maar na
intensief gebruik ben ik weer terug bij af)
Bp ultimate getankt en een reinigingsmiddel gebruikt.
heb auto laten tunen tot 130 pk

Jeen5242

Geplaatst door Jeen5242 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

jan T (20) PRO, 17 jaar geleden

jeen heb je al in de interkoelerslang gekeken hoeveel olie erin zit want voor het zelfde geld zit er teveel speling op het turbo asje en gaat hij daar door olie door laten naar de slangen en dit komt weer in het inlaatspruitstuk en zo in de motor .
als je gewoon rijdt dan zal die olie wel verbranden maar ik kan me zo voorstellen dat stationiar de olie niet goed verbrand en daardoor die rook geeft.
ik zou dus zeggen kijk dat eens goed na.

groetjes jan.

Jeen5242 (0), 17 jaar geleden

Jan

Jouw reactie lijkt mij heel aannemelijk. Ik ga dit dan ook zeker aan mijn garage voorleggen.

groeten Jeen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.