Hallo,
Sinds kort heb ik een probleem met mijn auto. Zo nu en dan start de auto slecht. Dit deed zich al paar maand voor maar de laatste weken is het erger geworden. Nu heb ik de voorlaatste keer dat hij slecht startte gemerkt dat hij dan maar tot iets voorbij 5000 toeren trekt tegen anders iets over de 6000. Normaal gezien rijdt ik die toeren nauwelijks maar had dit toevallig ontdekt. Vandaag was het weer van dat en weer hetzelfde maar tot iets voorbij 5000 toeren trekken en dan houdt hij in. Ook ruik je dan iets verbrand precies (raampje stond open) dacht eerst dat het van buiten kwam maar 2 keer net dan is wat teveel toeval.
Als de auto slecht start lukt het wel na 1-2 keer opnieuw proberen door gas te geven. Soms moet ik echt wel flink op het gas trappen voor hij wil starten. Vroeger starte de auto altijd perfect zonder maar aan het gaspedaal te komen. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? En wat de eventuele kosten hiervan dan zouden zijn?
Edit: ter info: de auto heeft nu 147000 km en gaat om de 10 000 km op onderhoud. Op 150 000 zou ik normaal moeten gaan voor een groot onderhoud en op 180 000 zou de distributieriem moeten vervangen worden.
Dank bij voorbaat.
Jurgen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
jurgen dit is allemaal vrij simpel te verhelpen, de auto is aan een onderhouderhoudsbeurt toe. dat houd in ook controle gasklephuis, deze dient (doe ik altijd) schoongemaakt te worden en op moet opnieuw worden ingeleert (bassis-stand) dvm van software..
verder geen zorgen het hoort bij het onderhoud. nadien zijn deze problemen verholpen.
paul,
even een vraagje; voor goede antwoorden moeten de mensen hier wel even weten wat voor motor erin ligt, het liefst nog een motorcode...
18 jaar
De motorcode weet ik niet van buiten, het is een 1600 benzine 74 kw bouwjaar 1998
@ paul: dus ik kan gewoon verder rijden tot het onderhoud of ga ik best nu al?
18 jaar
[quote=Street54]De motorcode weet ik niet van buiten, het is een 1600 benzine 74 kw bouwjaar 1998
@ paul: dus ik kan gewoon verder rijden tot het onderhoud of ga ik best nu al?[/quote]
een motorcode is nu niet van belang, ik sprak slechts uit ervaring.. en ja, je kunt gewoon verder rijden tot aan de beurt..
paul,
Ok hartelijk dank voor de hulp ;)
18 jaar
op zich is de motorcode idd niet echt van belang maar een 1.4 liter heeft meer last vh gasklephuis dan een 1.6 vandaar, maar het kan heel goed het probleem zijn.. succes
18 jaar
Ik heb een soortgelijk probleem ook gehad, met uiteindelijk steeds meer 'rare' storingen tot gevolg. Uiteindelijk bleek dat m'n stuurdruk schakelaar (te vinden boven op je stuurcode) sluiting veroorzaakte (en ervoor zorgde dat m'n toerental soms op 1400 toeren bleef hangen).
Misschien ook een goede om de draad die de verbinding controleert van je dynamo eens na te lopen. Deze was later ook stuk bij mij, en geeft ongeveer hetzelfde symptoom.
Je zou inderdaad ook eens kunnen kijken hoe je gasklephuis er van binnen uit ziet. Als ie erg smerig (zwart) ziet, dan wordt het tijd voor een schoonmaak beurtje..
Ik vermoed (afgeleid uit het bouwjaar), dat je een AKL motor hebt.
18 jaar
bedankt voor het advies, ik ga nu afwachten tot het groot onderhoud vermits ik er momenteel niet veel last van ondervindt en zien of het opgelost is met die gasklephuis, zoniet zal ik nog eens terugkeren en de garage eens vragen om dit na te kijken :)
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar