Hallo,
Ik heb startproblemen gehad bij regen/nat weer. De volkswagen garage heeft mijn rotor/verdelerkap vernieuwd. Tevens is de computer uitgelezen, maar men kon geen vreemde dingen ontdekken.
Laatst regende het erg hard en reed ik door wat grote plassen. Mijn motor sloeg af. Dit is ook gebeurd toen ik laatst door een (textiele) wasstraat reed. Kennelijk was het vervangen van rotor/verdelerkap niet afdoende.
Ik stopte toevallig bij een garage, de monteur gaf mij als tip om de bougiekabels te vervangen.
Hierover heb ik twee vragen:
a) Is het eenvoudig om dit zelf te doen, en moet ik dan nog rekening houden met bepaalde dingen?
b) Ik zag dat ik bougiekabels voor cilinder 1, 2, 3 en 4 los kan kopen. Is er een verschil in deze kabels per cilinder, en aan welke kant bevindt zich cilinder 1?
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Matthijs
Koop een set kabels voor jouw auto en zet de kabels een voor een over dan kan het niet mis gaan.
Vernieuw ook de bobinekabel.
Hans
matthijs
indien je de kabels wilt gaan vervangen koop deze in een set. (KS 831 C BOUGIEKABELSET M4 AANSLUITING O.E. UITVOERING KOPERKERN SUP.LEAD prijs 87.50. het vervangen kun je zelf, misschien in jou geval kabels per stuk vervangen om onderling verwarring te voorkomen.
cilinder nr (1) begint aan distributiezijde.
Gr. paul,
Ik was net ff eerder Paul.
Of eerst stationair laten draaien,en met een plantespuit met water over het ontstekingsgedeelte sproeien,als er wat mis is met de ontsteking,dan hoor of zie je vaak de vonk overspringen,dan weet je waar en weet je het zeker.
Ricky.
Vergeet ook niet de bobine nat te spuiten ,die gaan ook nog wel eens .
Misschien ook even visueel controleren want vaak smelt er gewoon een gedeelte weg.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar