Volkswagen Golf: zoekplaatje- turbodruk te hoog- tdi pompverstuiver

Bouwjaar: 2002

golf 4 tdi pompverstuiver heeft het probleem dat hij bij het optrekken in de 4e of 5e versnelling op noodloop gaat en daardoor niet meer trekt.
Contact een keer uit en aan en hij reageert weer goed totdat we weer de zelfde situatie hebben, het is niet constant maar wel 1x per 50km.
Bij de dealer uitgelezen turbodruk te hoog ,verstelling variabele turbo niet goed gangbaar, turbo vervangen!!!
Na een aantal km komt de storing weer terug nu door de dealer de turbo regelklep vervangen en alle vacuum slangen gecontroleerd auto opgehaald maar de storing blijft aanwezig
uitlezen turbo druk te hoog.
De dealer is net als ik inmiddels radeloos.
Wie heeft er een onderbouwd idee?? (mijn voertuig is een bedrijfs auto ondanks mijn technische achtergrond besteden wij het onderhoud uit)

nico8124

Geplaatst door nico8124 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

diko (0) PRO, 18 jaar geleden

druksensor kan ook een verkeerde waarde aangeven.
vr groet diko

Siem Bijman (165) PRO, 18 jaar geleden

Vermoedelijk is de vervuiling van het in-en uitlaat trajekt zo hevig, dat niet alleen de turbo vast is geraakt door de uitlaatdampen, maar de egr-klep ook. Je hebt de egr-klep niet vervangen en ook het verdere in-en uitlaat trajekt niet. Logisch, de storing komt van de turbo die blijft hangen.

Nu de turbo is vervangen kan de overige vervuiling weer opnieuw in je turbo terechtkomen en wederom ervoor zorgen dat deze vastkleeft.Ik zou je graag de oplossing die wij voor dit probleem hebben aanbieden. Het geeft niet de 100% garantie dat je probleem wordt opgelost zonder verdere demontage, maar het proberen waard. Het is een "kit nieuw leven" waarmee je het hele vervuilingsprobleem kunt oplossen zonder demontage en dat binnen een uur. Het is van ABCON en op www.abconprodukten.nl kun je lezen hoe we dat doen.

Jeroen5384 (0), 18 jaar geleden

luchtmassasenor en het prombleem is op ik heb dat ook gehad bij bora tdi pompverstuiver 6 bak

volgwagen (0) PRO, 18 jaar geleden


@ Nico:Wel raar dat de dealer niet eerst de regelklep heeft vervangen en er meteen een nieuwe turbo op gezet heeft, qua kosten is dat wat handiger.
Hoeveel km heeft de wagen nu gelopen en hoeveel km heb je storings vrij gereden? het lijkt me stuk dat na een paar km de turbo weer vervuild is.

@ Siem:Wat kost die spuitbus van abcon? de rest kon ik wel vinden namelijk.

nico8124 (0), 18 jaar geleden

Mijn dienst bauto heeft 95000 km gelopen.
Jeroen de luchtmassa meter is het zeker niet want die heb ik al eerder met een collega omgewisseld.
Ik denk dat ik eerst de egr klep erafschroef om de vervuiling te controleren ik houd jullie op de hoogte

erik2819 (0) PRO, 18 jaar geleden

Vacuumslangen ook gecontroleerd op knik of te vast aangetrokken kabelbinders?

nico8124 (0), 18 jaar geleden

Ik heb de EGR klep schoongemaakt deze had enorm veel kool aanslag en ik heb de inlaatbuis zogoed als het ging gereinigd.
Ik heb de vacuum aansturing even losgelaten en afgeplugd.
Inmiddels al 700 km probleemloos gereden.
ik houd jullie op de hoogte met het eindresultaat en de conclusie.

sander10766 (0), 18 jaar geleden

Hallo nico,

Ben erg benieuwd wat op dit moment de stand van zaken is! Heb zelf namelijk hetzelfde probleem.

gr sander

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.