Volkswagen Golf: Zoemend Geluid uit de motor en iets bruins uit me expansietank

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8 Vr6 Automaat

Hallo Allemaal


k heb een raar probleem

gisteren avond toen k naar huis reed hoorde ik opeens zoemend geluid uit me motor komen.
Vandaag ff gekeken/getest wat er aan de hand was maar snap er niks van
k ben wel erachter gekomen dat als de motor warm wordt dan de zoemend geluid begint te komen uit me motor
het gebeurd alleen als ik boven de 2000 toeren rijdt.
tijdens het teste ging de koelvloeistof lampje branden
dus probeerde k koelvoeistof te vullen en opeens zie ik dat er wat bruins VLA ACHTIG iets uit me expansietank komt
wat kan dit zijn


wat kan de oorzaak zijn van dit twee problemen zijn
een lekke koppaking? of wat anders


alvast bedankt voor jullie hulp

groeten senol

--------------------------------------------
update


gisternacht toen k keek dacht ik dat er wat Bruins uikom maar het is Rood
en het is de automaatbakOLIE wat kan er zijn gebeurd
is de automaat Bak Kapot? hij schkeld ook niet meer zo lekker

lazside

Geplaatst door lazside (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

raymond_hoste (0), 17 jaar geleden

Hallo,
Ik weet niet om wat van model ,bj ,en type het gaat maar zou het niet kunnen zijn dat de multiriem of v-snaar het zoemend geluid kan veroorzaken?Is de spanning van de multiriem wel goed? Want als de riem koud is heeft hij voldoende grip en als hij enig zins warme word kan hij gaan slippen.Bruine smurie in het expansievat duid welop dat mogelijk olie bij in koelwater terecht is gekomen.Je zou eens hc kunnen meten in het expantievat of de koppakking erdoor is.

Succes

Jan4927 (0), 17 jaar geleden

Ik vermoed een cilinderkopdichting die aan het gaan is!
Mogelijks kan een extra dichtingsmiddel in de koelvloeistof een oplossing bieden ( lukt maar 10% van de gevallen) en alleen in begin stadium!

Het beginnen branden van lampje van koelvloeistof verontrust me!
Er zou dus druk op je koelvloeistof komen, afkomstig uit de cilinder van je motor ( 10 à 15 kg/cm²) en daardoor zakt het peil van je koelvloeistof... het overdruk ventiel van je koelsysteem gaat open door die druk ( vanaf enkele kg/cm²!)

Laat eens je motor stationair draaien, en open bij koude motor het deksel van je expansievat.
Ik vermoed een borrelen van de vloeistof in expansievat!

stefan84 (0), 17 jaar geleden

volgens mij geen zorgen om je druk over te maken Senol!

die bruine troep kan ook 'roest' water zijn!dit kan komen dat ze ipv kvs water gevuld hebben.

als er olie in je kvs zit,is dit n.l. niet echt bruin maar zwart.zoals stroop zou het eruit zien.

vul opnieuw kvs bij met koude motor,tot dat deze op peil is,en kijk eventueel bij de slangen ( aansluitingen ) op lekkage..vaak kun je zien of deze gelekt heeft,omdat deze niet meer 'schoon' zijn.

laat anders het systeem eens onder druk zetten om het lek op te sporen.

verbruikt hij ook olie ? en loopt de motor verder zonder problemen ?

@ Raymond.

Volgens mij praten we hier toch over een :

Volkswagen Golf
Bouwjaar: 1992
Brandstof: Benzine
Motor: 2.8 Vr6 Automaat

Stefan

lazside (0), 17 jaar geleden

hallo

bedankt voor jullie reacties


gisternacht toen k keek dacht ik dat er wat Bruins uikom maar het is Rood
en het is de automaatbakOLIE wat kan er zijn gebeurd
is de automaat Bak Kapot? hij schkeld ook niet meer zo lekker

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

Oliekoeler lek de automaatbak olie word gekoeld in de radiateur daar zit een lek en kan de olie in het koelsysteem komen.
Het slechte schakelen zal komen door dat het oliepeil in de bak nu te laag is

Hans

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.