als ik van de 1 naar de 2 schakel boven de 4 duizend toeren gaat dat gepaard met tanden poetsen. en bij stilstand in de achteruit ook een beetje. de eerste 2 versnellingen gaan ook een beetje zwaar.
weet iemand wat dit kan wezen gaat om een golf 5 gt met 170pk km stand 65000 bj 2006
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou het zo kunnen dat de koppeling niet goed vrij komt of dat hij iets vet is.
of dat de synchromes van de 2 slechter wordt.
of een gecombinert geval.
groetjes jan.
Hallo,
Ik weet niet zeker maar volgens mij zit hier een 2-massa vliegwiel op, deze willen wel stuk gaan.
Met vriendelijke groet,
Dennis.
13 jaar
Deze heeft geen 2 massa vliegwiel (gelukkig) maar zo te horen worden de synchromeshringen van de 2e versnelling slecht, komt vaker voor. Maar wat Jan zegt zou ook nog kunnen dat de koppeling niet altijd goed vrij komt.
Altijd handig bij zulk probleem is de olie eens aflaten.Bij abnormale slijtage van de synchro-ringen zal deze sterk grijs kleuren.Als je deze dan even door een zeef laat lopen zal er grafietslib achterblijven in de zeef.Ook grove stukjes metaal wijzen op interne schade van de versnellingsbak.
13 jaar
Brulgolf, ben erg benieuwd of (en hoe) dit probleem is opgelost.
Ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn golf GT 170 PK uit 2006. (km stand 85.000)
Soms als ik onder de 4.000 toeren blijf in z'n 1 is het ook tandenpoetsen als ik hem naar z'n 2 schakel.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar