Ik heb het volgende probleem??
als ik mijn motor start als tie koud is en ik trap even het gas in en uit dan valt hij bekant uit maar er komt ook een zwarte rookwolk uit de uitlaat en het ruikt dan erg naar benzine.... wat kan dit zijn??
mvg,
Jelle
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Teveel benzine toevoer, als je gas geeft en loslaat komt er teveel benzine in het mengsel, motor stikt dar bijna in, en de onverbrande benzine wordt door de uitlaat geloosd.
Met koude motor zal je choke inspringen, mogelijk wordt daardoor tevel benzine gemixt, ik neem aan dat luchtfilter etc schoon zijn?
ja ik neem aan van wel... ik zal het eens gaan chekken... maar dit kan verders geen kwaat?
Groeten Jelle
18 jaar
Zonde van de benzine die je nu gewoon loost...
Zou toch proberen de oorzaak op te zoeken, al die aanslag op de bougies en kans op backfire met onverbrande benzine in de uitlaat...
De motoren zijn best wel goed, en het loont de moeite om dit te repareren.
Cor
kan het iets te maken hebben met de ontsteking??
alvast bedankt cor,
MVG Jelle
18 jaar
Als de auto eenmaal warm is en hij rijdt verder goed, denk ik dat net.
Het kan geen kwaad de boel eens na te lopen, controleer bougies, kabels op ouderdom/scheuren, verdelerkap etc.
Zet hem goed op tijd, blijft hij het dan nog houden is er wat anders aan de hand.
Als je start hoef je geen gas te geven, laten aanslaan, ff wachten, dan rustig wegrijden zonder te veel gas.
Ook een benzineblok hou je het langst heel door hem normaal warm te rijden.
Ik kan de ontsteking zelf niet optijd zetten.. maar ik zal er eens naar laten kijken... en de filters enz. zal ik eens even nalopen.. heb er een openlucht filter opzitten (powerfilter). het is sins kort eigelijk door voor volgens mij geen problemen mee gehad.
MVG Jelle
18 jaar
Uit 1995? Dat is een injectieblok. Choke enzo gaat helemaal vanzelf. Maar dan moet de motorcomputer wel de juiste informatie krijgen. Ik denk dus dat dit weer een geval is vn een rotte koelwatertemperatuursensor (die blauwe). Ze gaan helaas vaak kapot bij VW maar ze kosten niet zo veel.
Succes,
Paul
paul, waar zit deze ergens?? in de radiateur? of in het blok waar de koelleidingen lopen? kan ik deze er zo uit halen?
mvg, jelle
18 jaar
Voorop op het motorblok waar de bovenste dikke slang naar de radiator loopt.
ken ik deze er zo uit halen? zonder iets af te tappen? mvg jelle
18 jaar
Koude motor. Dop van expansievaatje even losmaken om eventuele overdruk te lossen. Daarna dop weer vast draaien.
Nieuwe sensor klaar leggen met nieuw ringetje erom.
Stekker van sensor af. De sensor voorzichtig losdraaien. En dan effe snel: Oude sensor eruit en snel de nieuwe erin. Wel oppassen dat je de sensor RECHT erin draait en dus niet het schroefdraad molt.
Vastzetten en stekker er weer op.
Gaat het allemaal in een keer goed dan ben je misschien een half kopje koelvloeistof kwijt.
Ten slotte koelvloeistofpeil controleren en eventueel bijvullen.
Succes,
Paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar