Ik heb een Volvo 460 die uit stilstand niet van zijn plek komt.
Als ik eenmaal rij, ook al is het maar 2 km/u, dan pakt ie hem wel op maar eerder ook echt niet. Hetzelfde probleem in zijn achteruit.
Als ik dus uit stilstand heuvelop moet rijden moet ik redelijk veel gas geven om maar een klein beetje vooruit te schuiven, als het al lukt.
Voor de rest rijd ie perfect en is er geen enkel probleem met de bak. Er is genoeg vermogen tijdens het rijden. Weet iemand wat dit probleem kan zijn en hoe op te lossen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik vrees toch dat het einde verhaal is,is de olie erg zwart?
Ik denk dat de bak erg slipt,de platen zullen op zijn vrees ik,of het probleem zit in de koppelomvormer,controleer eerst de olie!
Oliepeil van de automatic is goed en gewoon rood.
18 jaar
B18 HT ???????
B18U met CVT automaat misschien ??
Of B18FP met 4-traps-automaat ??
Aan de klacht te zien is het een CVT.
In beide gevallen is de automaat stuk !!!
Een CVT is eigenlijk alleen gemaakt voor een normale (rustige) rijstijl !!
Ok, Volvo-Specialist, het word wat duidelijker.
Wat zou een oplossing kunnen zijn, moet ie gereviseerd worden?
Moet ik de koppelomvormer laten vervangen?
Schatting van de kosten?
Zou het aan die schuif (switch, knopje blijft soms hangen) kunnen liggen?
Veel van die termen zag ik hier op het forum, vraag me niet wat het allemaal betekent.
Ik heb er altijd rustig mee gereden, hij doet dit sinds een week of 2.
18 jaar
Keer langs rijden lijkt me de beste optie!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 460 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar