Volvo V40: Aankoop V40 T4

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: T4

Aankomend weekend ga ik een Volvo V40 T4 bekijken en graag zou ik wat aankoop advies willen krijgen.

Specificatie:
V40 T4 200 pk met 175.000 km uit 1998 handgeschakeld dealer onderhouden.

De distributie riem schijnt om de 120.000 km vervangen te moeten worden. Maar is er ook een maximale leeftijd van de distributieriem?

Waar moet ik op letten bij de aankoop?

Wat ik zelf al gelezen heb.

Koppelings problemen (hoe kan je dit goed controlleren)?
Lekkage kofferbak.
Lak beschadigingen.
Versleten motorsteunen (hoe kan je dit goed controlleren)?
Hoofdremcilinder (hoe kan je dit goed controlleren)?
Kromme remschijven voor.
Olie gebruik (hoe kan je dit goed controlleren)?

Nog meer aandachtspunten?

Erwin van de Beek

Geplaatst door Erwin van de Beek (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

bormie (0) PRO, 15 jaar geleden

timingsnaar ik dacht 8 jaar
motorsteun die tikt dan met optrekken en afremmen.
onderhoud historie?,met de proefrit,controleren met lichte druk op koppeling pendaal of hij dan al slipt
verder geen problemen,en 180.000 is niets voor deze auto

primera p11 (0), 15 jaar geleden

Je koopt geen T4 om er 60 in de vijf mee tegaan rijden.
Deze auto's kunnen flink afgetrapt zijn.
Ik zou zeker een uitgebreide proefrit gaan maken en letten op de bijgeluiden uit de bak en motor.
Of nog beter, doe een aankoopkeuring of een DEKRA keuring.
Want als er flink mee getrapt is is 80.000km al veel.

bormie (0) PRO, 15 jaar geleden

ik heb er zelf een nieuw gehad,en tot 190.000km mishandeld.
en geen problemen er mee gehad.
En ik heb hem niet verwend in het onderhoud

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.