Airco van deze auto doet het wel,maar compressor schakeld heel snel achter elkaar in en uit.Systeem werkt hierdoor niet optimaal en doet er te lang over.Systeem opnieuw gevuld,zou er iets mis kunnen zijn met de hogedruk schakelaar ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als er iets mis is met de hoge of lage drukschakelaar kan de dealer het uitlezen. Ik denk meer iets met de lage druk
Ik ben bij de dealer geweest en deze zeiden dat het systeem leeg was.Hebben hem opnieuw gevuld maar er bleek achteraf toch genoeg in te zitten.Was 1 dag daarvoor al opnieuw gevuld.Men vertelde mij dat de wagen nu bokkoud werd en ik na 14 dagen weer terug moest komen om lekkages te ontdekken.Maar het probleem is er nog steeds,zelf denk ik aan de regelklep welke op de verdamper gemonteerd zit.
19 jaar
Ik zou terug gaan naar de dealer en zeggen waar blijf je met een werkende airco? Ik vermoed dat je toch een lekkage hebt en dat die groter is dan we denken. Je bent vandaag geweest dus morgen meteen weer terug. Over 14 dagen terug komen? Waarom hij werkt nu al niet meer.
Ook ik heb problemen met de airco gehad. Als de compressor warm werd of als er veel geschakeld werd, viel de airco na een aantal minuten uit. De specialist gaf aan dat dit vaker bij volo's voorkomt. De oorzaak is een luchtspleet die tussen de aandrijfpully van de compressor zit en het gedeelte hiervan dat als je de airco inschakeld magnetisch wordt en daardoor aan de pully getrokken wordt en dus mee gaat draaien. Deze luchtspleet moet 0,3 / /0,4 mm groot zijn. Als deze te groot is krijg je bovengenoemde verschijnselen. Airco niet gebruiken, want er treedt nogal wat slijtage op. Een aircospecialist kan dit weer afstellen m.b.v. vulplaatjes. 2 jaar geleden moest ik voor dit afstellen en opnieuw vullen van de installatie slechts ¤ 90,00 betalen.
19 jaar
Hallo,
Ik heb eenzelfde model V70 2.5 D van 2001.
Onlangs heb ik soorgelijke problemen geahd met de airco (ECC).
Bij was de remedie alsvolgt:
Syteem opnieuw vullen, er bleek nog maar 200 gram in te zitten ipv de voorgeschreven 1000 gram.
Blijkbaar wordt bij Volvodealers volstrekt niet naar de airco gekeken bij onderhoudsbeurten. (auto is 3 jaar geleasd geweest).
Volgens de monteur die dit voor me deed (Stek-monteur van "airco-mobiel") verdampt uit een airco gemiddeld 10% van het koudemiddel per jaar. Dit schijnt normaal te zijn.
Daarnaast is het zo zodra de km. stand van de auto richting de 200.000 km komt is de koppeling van de airco pomp al een beetje versleten, de oplossing is het verwijderen van 1 of 2 shimringen, met het verwijderen van deze ringen is de afstand weer correct en zal de spoel van de koppeling weer de plaat aantrekken. dit is vaak ook in combinatie met een laag gas niveau, hierdoor wordt de pomp ook sneller warm en zorgt er dan ook voor dat de spoel de koppelingsplaat niet meer aantrekt.
Sinds deze ingreep koelt de airco weer perfekt, ook met de 35 graden van de afgelopen anderhalve week
Han
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar